عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
در دو ماه گذشته بیش از 50 کارگاه تولید مشروبات الکلی در جنوب ریاض کشف و ضبط شد / البته بیشتر نیروهایی که در این اماکن کار می کنند، از افراد غیر سعودی به ویژه از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند.

عقیق: دیگر بر کسی پوشیده نیست که فرقه ضاله وهابیت، یک فرقه ساختگی و منحرف است و اساس و پایه های اصلی دین را رها کرده و فقط به برخی ظاهرکاری هایی که اهمیت زیادی هم در دین ندارد، تکیه کرده تا از این طریق بتواند هواداران خود را حفظ و یا بر تعداد پیروان خود بیافزاید.

اما بررسی دقیق این فرقه نشان می دهد که انحرافات فکری آن به قدری زیاد است که نه تنها موجب اصلاح جامعه نشده بلکه روز به روز امت اسلامی را بیش از پیش به سوی انحراف می کشاند.

نمونه ای از پیادهای انحراف وهابیون، فروش گسترده مشروبات الکلی در شهرها و نقاط مختلف عربستان سعودی و حتی شهرهای مقدس مانند مکه مکرمه و مدینه منوره است.

عربستانی ها برای رد گم کردن، به جای استفاده از لفظ "عرق" یا "مشروبات الکلی" از نام "صدیقی" (دوست من) یا "المار الحار" (آب داغ) و یا "سائل البهجه" (مایع شاد کننده یا به اصطلاح آب شنگولی) استفاده می کنند.

پدیده فروش مشروبات الکلی به قدری در عربستان سعودی رواج یافته که حتی توجه شبکه خبری "الحره" وابسته به ایالات متحده آمریکا را به خود جلب کرده و باعث شده که یکی از خبرنگاران این شبکه گزارش کامل و مفصلی در مورد این پدیده تهیه کند.

وی در بخشی از گزارش خود آورده: کمتر روز و یا کمتر هفته ای در عربستان سعودی می گذرد که در آن خبری درباره کشف و ضبط یک کارگاه یا کارخانه تولید مشروبات الکلی در رسانه های مختلف منتشر نشود.

خبرنگار الحره افزود: بررسی هایی که بنده انجام داده ام نشان می دهد که بسیاری از جوانان عربستان یا به طور مداوم مشروبات الکلی مصرف می کنند یا حداقل یک بار هم که شده آن را امتحان کرده اند.

گفتنی است "عبداللطیف آل الشیخ" رئیس هیئت امر به معروف و نهی از منکر سعودی چندی پیش در گفتگو با رسانه های سعودی از گسترش پدیده تولید و فروش مشروبات الکلی در سرزمین وهابیت هشدار داد و گفت: در دو ماه گذشته بیش از 50 کارگاه تولید مشروبات الکلی در جنوب ریاض کشف و ضبط شد.

وی در ادامه گفت: بررسی هایی که نیروهای ما انجام داده اند نشان می دهند بیشترین کارگاه های تولید مشروبات الکلی در عربستان در حومه شهرهای ریاض، جده و أبها قرار دارند. البته بیشتر نیروهایی که در این اماکن کار می کنند، از افراد غیر سعودی به ویژه از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند.

منبع: شیعه آنلاین
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین