عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
مراسم هیئت هفتگی مسجد پنبه چی با مداحی حاج علی جهانخش
شیطان چه انسی و چه جنی در کار خیر به جای این که ما را به مقاومت و صبر تشویق کند،ما را از کار خیر دور می کند. چه بسا توفیق کار خیر دیگر به دست انسان نیاید و یا عمر انسان تمام شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی مسجد پنبه چی با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و مداحی حاج علی جهانبخش برگزار شد .

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را بخوانید:

_ همیشه باید برای پیشبرد اسلام و ترقی جامعه مسلمین باید تلاش کرد. یکی از این فعالیت های قابل تحسین ساخت مسجد است. در  روایت است اگر کسی مسجدی را حتی به اندازه لانه یک پرنده بسازد خدا او را به بهشت می برد و خانه وسیعی در بهشت به او داده می شود. دین داری و تربیت محصول منبر و محراب است.

_ شاید بعد از انقلاب خیلی از متدین به خصوص کسانی که باسوادتر بودند تصور می کردند که ساخت مسجد ضرورتی ندارد. موجی راه افتاد که کارهای عمرانی و اجتماعی انجام شود. این کار در کنار جهاد سازندگی برای ساخت مدرسه و حمام و جاده قرار گرفت که کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شد.  ما در ایران بسیار مسجد کم داریم . منبری که در آن از امام حسین (ع) صحبت شود همیشه دشمن داشته ، دارد و خواهد داشت. اصلا موضوع حسین بن علی (ع) موضوع اسلام سیاسی است .

_  این سیاست شیطان است که می گوید این کار را بکن و این کار را نکن. شیطان چه انسی و چه جنی در کار خیر به جای این که ما را به مقاومت و صبر تشویق کند ، ما را از کار خیر دور می کند. چه بسا توفیق کار خیر دیگر به دست انسان نیاید و یا عمر انسان تمام شود. اگر انسان حواسش نباشد تا آخر عمر دنبال این است که چه کار انجام دهیم.

_ حضور در مسجد برکات فراوانی  دارد. یکی از این برکات همین دور هم نشستن ها و گریه بر مصائت اهل بیت(ع) است. نفس گریه برای امام حسین(ع) کار سیاسی است. این جمله را بارها شنیده ایم که امام راحل فرمود هر چه داریم از محرم و صفر است. برای امام حسین(ع)  باید در خیابان فریاد زد. باید فریاد کننده باشیم و فریاد یا حسین(ع) داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
0
جانم حاج علی
زیبا کشاورز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
0
سلام
کاملا با نظر حاج آقا موافقم.
بسیار برایم اتفاق افتاده که بیرون از خانه بوده ام و باید نماز میخوانده ام اما یا مساجد تعطیل بوده اند یا اصلا مسجدی در مسیرم پیدا نکرده ام!!!! این در کشور اسلامی جدا ناراحت کننده است.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین