عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
براي زيارت دو حرم مطهر
حدود پنج هزار زائر ايراني، در تمام روزهاي هفته، براي زيارت دو حرم مطهر، در كربلاي معلا حضور دارند .
عقیق: با احتساب شمار كاروان هاي ورودي و خروجي، اين تعداد زائر ايراني عتبات عاليات، همواره، در اين شهر مقدس اقامت دارند و به زيارت حرم هاي مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) مي روند .
اين تعداد، صرفا آمار كاروان هاي زيارتي زير نظر شركت شمساست، و آمار كاروان هاي آزاد، در آن لحاظ نشده است .
مدير ستاد عمليات شمسا در كربلا در اين باره مي گويد: روزانه پنجاه كاروان، با ظرفيت حدود دو هزار نفر، كه از مرزهاي هوايي و زميني وارد عراق شده اند، وارد كربلا مي شوند و در هتل هاي زير نظر اين شركت، اسكان داده مي شوند .
مرتضي نصرالهي، افزود: ورودي هاي امروز زائران عتبات عاليات به كربلا از استان هاي تهران، البرز، مازندران ، آذربايجان شرقي، خراسان هاي رضوي و شمالي، زنجان، گلستان، سمنان ، گيلان، لرستان، مركزي ، همدان ، قزوين، فارس، هرمزگان و يزد هستند.
وي گفت: اين كاروان ها سه روز در كربلا اقامت دارند و بسته به نوع ورود از مرزهاي هوايي نجف يا بغداد، و مرزهاي زميني ، مهران، چذابه، و شلمچه، اين شهر مقدس را به سمت نجف اشرف، يا كاظمين ترك مي كنند .
مدير ستاد عمليات شمسا در كربلا افزود: تمامي كاروان هايي كه به صورت زميني، به عراق مي آيند، در ابتدا به نجف مي روند و پس از سه روز اقامت در اين شهر مقدس، به كربلا مي آيند و در نهايت يك روز را براي زيارت حرم هاي مطهر دو امام معصوم(ع) به كاظمين مي روند و سپس از طريق همان مرز زميني به ميهن باز مي گردند .
نصراللهي افزود: زائراني كه از طريق هوايي به عراق مي آيند نيز، بسته به ورودشان از فرودگاه نجف يا بغداد، مسير حركت و اقامتشان متفاوت است .
وي افزود: زائران ورودي از فرودگاه نجف اشرف، نيز همچون زائران ورودي مرزهاي زميني، ترتيب حركت، اقامت و زيارتشان است، با اين توضيح كه براي خروج از عراق، از فرودگاه بغداد استفاده مي كنند .
مدير ستاد عمليات شمسا گفت: اما زائراني كه از فرودگاه بغداد به عراق مي آيند، ابتدا يك روز را در كاظمين سپري مي كنند، سپس سه روز به كربلا مي آيند و در نهايت پس از سه روز اقامت و زيارت در نجف اشرف از طريق فرودگاه اين شهر مقدس، به ميهن باز مي گردند .
گفتني است زائران عتبات عاليات، در كربلاي معلا، ضمن زيارت هاي فردي و كارواني حرم هاي مطهر حضرت سيدالشهدا، و حضرت ابالفضل العباس عليهما السلام ، در برنامه هاي فرهنگي كه از طرف بعثه مقام معظم رهبري، هر روزه، در دو حرم شريف و نيز در خيمه گاه حسيني برپا مي شود، حضور چشمگير دارند .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین