عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از ارسال دو درب حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس(ع) از شیراز به ایلام برای انجام کارهای پایانی خبر داد.
عقیق: «جابر مهدی‌یار» رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: دو درب حرم مطهر حضرت عباس(ع) هر کدام به ابعاد 2.60 در 3.30 سانتی‌متر، در شیراز به‌دست هنرمندان این شهر و استان ساخته شد.

وی ادامه داد: این درها، از چوب ساج، عناب ، فوفل و نارنج ساخته شده و هنرمندان شیرازی روی آن را با گره‌کاری و مشبک‌کاری تزیین و پشت آن را خاتم اصیل شیرازی کار کرده‌اند.

مهدی‌یار افزود: 200 کیلوگرم مس، 2 کیلوگرم طلا و 300 قطعه میناکاری شده روی این در‌ها به کار رفته و کلماتی که برش خورده‌اند با طلاکاری روی آنها نصب شده است و شیشه سکوریت نشکن که روی آن نصب می‌شود، جلوه‌ای خاص به این دست‌ساخته‌های هنرمندانه می‌بخشد.

نماینده آیت‌الله ایمانی در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان این‌که این درها با استفاده از نذورات مردم شریف ایلام ساخته شده است، گفت: درها برای انتقال به حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس، به ایلام منتقل و با همراهی مردم ولایت‌مدار آن دیار به عتبات منتقل می‌شود.

مهدی‌یار با اشاره به این‌که استان فارس در انجام فعالیت‌های هنری خصوصاً در بازسازی حرم‌های مطهر عتبات عالیات پیشتاز هستند، یادآور شد: همواره سفارش‌های دیگر استان‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس پذیرفته و اجرا شده و می‌شود که این نیز یک نمونه از آن سفارش‌هاست.


منبع:ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین