عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
مراسم یاد بود شهید مدافع حرم امیر سیاوشی در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر
حضرت در نامه می نویسند می دانی حداقل مشکل تو این است که دشمن با تو احساس آرامش کرد و ابهت و اقتدار تو نزد دشمت افتاد و دشمن به وسیله بی تدبیری تو راه نفوذ پیدا کرد. از این تعلقات تو به دنیا استفاده کرد و تو را وادار کرد که اسلام را تحریف کردی.
گزارش تصویری


عقیق: مراسم یاد بود شهید مدافع حرم امیر سیاوشی خادم الحسین (ع) با قرائت قرآن استاد احمد ابوالقاسمی ، سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی کربلایی سید رضا تحویلدار و کربلایی حنیف طاهری در آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار شد .

_  در روایت است از مرحوم مجلسی که عده ای از مشرق زمین زمینه ساز حکومت و قیام امام زمان(عج) هستند که این ها دارای اوصاف و ویژگی هایی هستند. این خصوصیات و اوصاف تطبیق دارد با کسانی که این روزها دغدغه دفاع از حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) را دارند. این ها روح در بدنشان نمی گنجد و روحشان وسعت پیدا کرده است. کمترین تعلقات ها برای این ها تعلق به وجود نمی آورد.

_ روح مؤمنین این قدر وسعت پیدا می کند که در بدن نمی گنجد که اگر اجل معلق نبود کاری می کردند که زودتر از دنیا بروند. این مسئله همراه با معرفت است و در نهایت به درجه شهادت نائل می شوند. انقلابی که وعده داده شده زمینه ساز قیام حکومت امام زمان (عج) است همین انقلاب ما است.

_ قیام بر اساس حق است.مردی از قم مردم را به خدا دعوت می کند. منیت در وجود او نیست. اعتقاد او خداست. انقلاب به فرد قائل نیست بلکه به تفکر قائل است.باور این شخص خداست و با صداقت و شفافیت موضع خود را نشان می دهد.

_ امام سجاد به محمد مسلم زهری نامه ای می نویسد که بعد از تذکرات غیر مستقیم این کار را می کنند که در تاریخ بماند.یکی از تذکرات غیر مستقیم که امام سجاد به محمد مسلم زهری داده است این است که تعلقات به دنیا پیدا نکنید که این تعلقات باعث می شود که انسان حق را ناحق کند و  ناحق را حق کند. مبادا انسان برای رسیدن به دنیا و میل به دنیا آخرت را بفروشد.

_ حضرت در نامه می نویسند می دانی حداقل مشکل تو این است که دشمن با تو احساس آرامش کرد و ابهت و اقتدار تو نزد دشمت افتاد و دشمن به وسیله بی تدبیری تو راه نفوذ پیدا کرد. از این تعلقات تو به دنیا استفاده کرد و تو را وادار کرد که اسلام را تحریف کردی.

_ پیامبر اکرم می فرماید که بدبخت ترین مردم کسانی است که آخرت خودرا به دنیا بفروشد و بدبخت تر از این ها کسانی هستند که آخرت خود را به خاطر دنیا دیگری بفروشد. این دنیا گذرا است. نسل امام کسی است که تفکرات امام را رواج دهد.امام به صراحت موضع خود را مشخص کرده است چون اعتقاد و باور ایشان خداوند بوده است.

_ امام بعد از وصیت نامه خود چهار مورد را متذکر شده اند. ایشان فرمودند که الان که زنده هستم حرف هایی را می زنند و منصوب به من می کنند که دروغ است. ایشان فرمودند که اگر صدا و خط من بود این حرف من است و گرنه دروغ است. امام می فرماید که من برای رفتن به پاریس فقط با احمد آقا مشورت کردم. سومین مورد این است که تمام اعلامیه ها را خودم نوشتم و کسی برای من ننوشته است. چهارمین مورد این است که من به جهت سالوسی افراد که فکر می کردم دلسوز ملت هستند از آنها تعریف کردم ولی بعداً فهمیدم که اشتباه کردم. امام چون باور خدایی داشتند از هیچ چیزی ابا نداشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین