عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
حجت الاسلام خاتمی:
امام جمعه موقت تهران در همایش «بصیرت ماندگار و میثاق با ولایت» در مشهدگفت: فتنه ۸۸ با هدف براندازی نظام طراحی شده بود و خطر آن تنها با درایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم برطرف شد.
عقیق:آیت الله سید احمد خاتمی روز چهارشنبه در همایش «بصیرت ماندگار و میثاق با ولایت» که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد به مقایسه فتنه ۸۸ با جریان های فتنه گرانه و انحرافی صدر اسلام پرداخت و اظهار کرد: نقطه مشترک تمام این فتنه ها درافتادن با ولایت است.

وی با بیان اینکه حوادث سال های پس از رحلت پیامبراکرم(ص) به کنارزدن امام علی(ع) از ولایت برمی گردد، ادامه داد: روح قضیه فتنه ۸۸ هم دقیقا در افتادن به نظام ولایی و اسقاط این نهاد دینی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در جریان وقایع سال ۸۸ فتنه گران انتظار تحول بنیادین در کشور را داشتد، ادامه داد: این تحول بنیادین چیزی جز مقابله با ولایت فقیه نبود.

وی تأکید کرد: معرکه گردانان پشت صحنه فتنه روزگاری مناصب مهمی در کشور داشتند اما پس از رحلت امام خمینی(ره) گفتند حتی ولایت ایشان را هم قبول نداشتند.

هدف فتنه ۸۸ براندازی نظام بود

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فتنه ۸۸ با هدف براندازی نظام طراحی شده بود، ادامه داد: اگر درایت ولایت و همراهی مردم نبود اوضاع کشور مانند کشورهای آشوب زده ای می شد که هیچ فرد و گروهی قدرت جمع کردن آن را نداشت.

وی با تأکید بر این که حفظ نظام جمهوری اسلامی و حراست از خون پاک ۲۰۰هزار شهید انقلاب ودفاع مقدس را هدف اصلی خود در حمایت از حماسه ۹ دی عنوان کرد و گفت: برخی به دنبال فرصت برای ایجاد ارتباط با امریکا هستند که این امر در نهایت منجر به نابودی انقلاب و هدر رفتن خون های پاک شهدا و زحمات همه انقلابیان خواهد شد.

تجلیل شدن از طرف امام(ره) دلیلی بر صلاحیت امروز نیست

وی به شباهت دیگری میان فتنه ۸۸ و وقایع صدر اسلام اشاره کرد و افزود: در همه این وقایع از صدر اسلام گرفته تا وقایعی که در نظام جمهوری اسلامی رخ داده است، سردمداران فتنه از خواص رهبر پیشین بوده اند.

وی ادامه داد: حکم و تجلیل داشتن از امام خمینی(ره) ارزشمند است اما خود امام در وصیت نامه فرمود که این تعریف و تمجیدها مربوط به زمان صلاح این افراد بوده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی به خوبی توانسته بود آینده نظام را پیش بینی کند، ادامه داد: افرادی مانند طلحه و زبیر در صدر اسلام بارها از سوی پیامبر(ص) تجلیل شده بودند.

وی با بیان اینکه سوء استفاده و بهره برداری از مقدسات ویژگی مشترک همه فتنه ها بوده است، گفت: محبوب ترین نام در ۵۰ سال گذشته در ایران نام امام راحل(ره) بوده است و این افراد پشت تصویر امام قرار گرفته و با بهره گیری حزبی و جناحی از سیره و سخنان امام خمینی از مقام ایشان سوء استفاده کردند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد: القاء شبهه یکی از روش های فتنه گران است و در سال ۸۸ با ایجاد شبهه تقلب در انتخابات فتنه خود را پیش راندند.

القای شبهه ابزار فتنه گران است

وی ادامه داد: ثبت نام بیش از ۸۰۰ نفر در مجلس خبرگانی که تنها ۸۸ نفر عضو می خواهد و یا حضور بیش از ۱۲هزار نفر داوطلب نمایندگی درمجلس شورای اسلامی با اینکه نشانه نشاط سیاسی مردم است می تواند توسط فتنه گران برای القاء مجدد شبهه تقلب استفاده شود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: القاء شبهه به خصوص در میان جوانان همیشه از ابزار فتنه گران بوده و باید مراقبت کنیم تحت تأثیر این شبهات قرار نگیریم.

وی با لزوم بصیرت زایی در فضای فتنه اشاره کرد و گفت: امامان در دوران خود با فتنه های متعددی مواجه بودند که روش بصیرت زایی و شبه زدایی را بر می گزیدند.

وی تأکید کرد: در فضای غبارآلود فتنه بصیرت افزایی و شبهه زدایی عبادت های بزرگی محسوب می شوند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امامان در برابر فتنه موضع خود را مشخص می کردند، ادامه داد: وقتی حق و باطل مشخص است جایی برای بیطرفی نیست و روایت به  فردی که با وجود شناخت موضع حق و باطل سکوت می کند، شیطان لال لقب داده اند.

سیره امامان منزوی سازی فتنه گران است

وی منزوی کردن اهل فتنه را سیره امامان معصوم مطرح کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه خط قرمز ما است و این یعنی فتنه گران و حامیان آن ها شایسته هیچ پست کلیدی نیستند.

وی با بیان اینکه در فتنه ها چراغ راه جناح ها و احزاب نیستند، ادامه داد: حجت و دلیل شرعی می تواند راهنمای ما در فضای غبارآلود فتنه باشد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه باید مراقب فتنه های بعدی باشیم، ادامه داد: فتنه ۸۸ با یاری خداوند دیگر رخ نخواهد داد اما فتنه گران از هر فرصتی برای ابراز وجود استفاده خواهند کرد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین