عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
همزمان با پيشرفت 80 درصدی طرح توسعه حرم حضرت ابوالفضل(ع) عمليات احداث 9 درب ورودی قديمی حرم مطهر عباسی در قالب طرح توسعه حرم مطهر آغاز شد.
عقيق: هم اكنون بعد از پيشرفت 80 درصدی طرح توسعه افقی حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) كه در سه طبقه اجرا شده است، شركت طراح و مجری طرح توسعه حرم مطهر، توجه ويژه‌ای به طراحی و اجرای درب‌های ورودی اين آستانه مقدسه كرده است.

اين درب‌ها متناسب با معماری موجود در حرم مطهر با قابليت پذيرش تعداد بيشتر زائر است و برفراز هر درب، گنبدی طراحی شده تا در طول روز امكان ورود نور به زير درب ورودی امكانپذير باشد.

بعد از تصويب طرح‌های پيشنهادی در آستانه مقدسه عباسی، عمليات اجرای اسكلت بتنی اين 9 درب به‌عنوان فاز اول آغاز و اكنون به اتمام رسيده است. در فاز بعدی بالای اين اسكلت‌ها با كاشی كربلايی معرق شده با طلا، كاشی‌كاری شده و ديوارها از كف تا بالا با سنگ مرمر پوشانده خواهند شد. در بالای كاشی كربلايی نيز آيات قرآنی به خط ثلث نقش خواهند بست.

عمليات كاشی‌كاری برخی از درب‌ها آغاز شده و عمليات اجرايی به نحوی كه مانع حركت و عبور زائران نشود در جريان است. طبق نقشه‌های مصوب موجود، طرح توسعه حرم مطهر در زمينی به مساحت 10 هزار متر مربع و در سه طبقه در دست اجرا است كه در مجموع مساحت 30 هزار مترمربعی را به مجموعه فضاهای در اختيار حرم مطهر اضافه می‌كند.


منبع:حج

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین