عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
روایات بشارت هایی را برای عصر ظهور داده اند که با آنها می توان تا اندازه ای آرمانشهر بشری را ترسیم کرد، از آنجمله روایت حضرت ثامن الحجج (ع) در این باره است.
عقیق:اداره سرزمینی به گستردگی دنیا، کار دشواری است که تنها با برخورداری از رهبری الهی و کارگزارانی دلسوز و معتقد به نظام الهی و حاکمیت اسلام امکانپذیر است. امام عصر (عج) برای اداره سرزمین ها وزیرانی می گمارند که پیشینه مبارزاتی داشته، در تجربه و عمل، پایداری و قاطعیت از خود نشان داده اند.
امام باقر (ع) در تفسیر آیه 42 سوره مبارکه حج «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ ...، آنان که وقتی در زمین حاکمیتشان ببخشیم نماز را به پا می دارند...» می فرمایند: «این آیه در شان مهدی و یارانش فرود آمده است، خداوند به وسیله آنان دین خود را آشکار می کند و حاکم می گرداند به گونه ای که اثری از ستم و بدعت دیده نمی شود.»
امام رضا (ع) در این باره می فرمایند: «آن گاه که حضرت مهدی (عج) ظهور کند، ترازوی عدالت را در جامعه برقرار می کند و از آن پس کسی به دیگری ستم نمی کند.»
بدیهی است حکومتی که در مدتی کوتاه، بر دشواری ها چیره شود و نابسامانی ها را از بین ببرد و با برچیدن ناامیدی از دل ها، بذر امید در آنها بکارد، از پشتیبانی مردمی برخوردار خواهد شد. از این و، در روایات از پیوند مردم با امام (عج) و علاقه آنان به آن حضرت (عج) با سخنان دلپذیری یاد شده است.
رسول خدا (ص) می فرمایند: «مردی از امت من قیام می کند که مردم زمین و آسمان او را دوست دارند.»
همچنین، امیرمومنان امام علی (ع) در این باره می فرمایند: «مردی از فرزندانم ظهور می کند که در نتیجه ظهور و حکومتش هیچ مرده ای در گور نمی ماند، مگر اینکه گشایش و برکاتی در گور برایش پدید می آید و آنان به دیدار یکدیگر می روند و قیام قائم (عج) را به یکدیگر مژده می دهند.»
علاوه بر این، شکوفایی دانش و صنعت از ویژگی های بارز عصر ظهور امام عصر (عج) است، چنان که امام صادق (ع) می فرمایند: «علم و دانش، بیست و هفت حرف است و همه انچه پیامبران آورده اند، تنها دو حرف است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف [با حرف های دیگر] آشنایی ندارند و هنگامی که قائم (عج) ما قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون آورده آن را بین مردم نشر و گسترش می دهد و ان دو حرف را نیز ضمیمه می کند و مجموع بیست و هفت حرف را در میان مردم منتشر می کند.»
همچنین، از حضرت امام باقر (ع) است که فرموده اند: «این امر (حکومت جهانی اسلام) در اشن کسی است که سن او (به هنگام امامت) از همه ما کمتر و یاد او از همه ما دلنشین تر است. خداوند علم و دانش را به او می دهد و هرگز او را به خودش وا نمی گذارد.»
علاوه بر این و به تصریح روایات، آموزش قرآن و معارف اسلامی به گونه ای فراگیر از ویژگی های عصر ظهور و دولت جهانی امام مهدی (عج) است.
امیرمومنان امام علی (ع) در این باره می فرمایند: «گویا شیعیانم را می بینم که در مسجد کوفه گرده آمده اند و با برپایی چادرهایی، مردم را به همان ترتیبی که قرآن فرود آمده بود، آموزش می دهند.»
و امام باقر (ع) نیز فرموده اند: «در روزگار حضرت مهدی (عج) به اندازه ای به شما حکمت و فهم داده خواهد شد که یک زن در خانه اش، بر طبق کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) قضاوت می کند.
رشد معنویت و اخلاق هم در عصر ظهور به اعلی درجه خود می رسد به گونه ای که بشر هرگز مانند آن را نه شنیده و نه تجربه کرده است.
پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «زمانی که حضرت مهدی (عج) قیام کند، خدا وند غنا و بی نیازی را در دل بندگانش می نهد به گونه ای که حضرت (عج) اعلام می کند هر کس به مال و ثروت نیاز دارد، بیاید، ولی برای آن کسی پیشقدم نمی شود.»
پیامبر خدا (ص) به حضرت فاطمه (س) می فرمایند: «خداوند از نسل این دو (حسن و حسین علیهماالسلام) شخصی را بر می انگیزد که دژهای گمراهی را می گشاید و دل های سیاه قفل خورده را تسخیر می نماید.»
امیرمومنان امام علی (ع) می فرمایند: «مردم در روزگار مهدی (عج) به عبادت و دین روی می آورند و نماز را با جماعت برگزار می کنند.»
همچنین، مولای متقیان (ع) فرموده اند: «هنگامی که قائم (عج) ما قیام کند...، کینه های بندگان نسبت به یکدیگر از دل هایشان زدوده می شود.»

پی نوشت ها:
ینابیع الموده
کمال الدین
بحارالانوار
عقدالدرر
غیبه نعمانی
خصال
الشیعه و الرجعه
احقاق الحق
نشانه هایی از دولت موعود
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین