عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
سخنران بعثه در حرم مطهر حضرت سيدالشهداء مطرح كرد؛
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع زائران گفت: همه ما همچون تشنگاني هستيم كه با ظهور امام زمان (عج)، تشنگي و عطشمان بر طرف خواهد شد .
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين حسين كاردان در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر حضرت سيدالشهداء عليه السلام، افزود: خداي متعال پيامبران و امامان را به عنوان نشانه هاي هدايت واقعي در عالم خلقت آفريدند و در اختيار انسان ها قرار دادند تا بشر، راه درست از نادرست را بيابد.
وي افزود: پيامبر عظيم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفي (ع)، سيد همه پيامبران است كه خداي بزرگ، ايشان را براي ظاهر كردن دين حق بر ديگر اديان، و بر مشركان مبعوث كرد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري، با اشاره به دوران غيبت صغري و كبري امام زمان (عج) افزود: در روايتي از ششمين امام معصوم آمده است كه غيبت ايشان به خاطر امري است كه ما اذن به بيانش نداريم و خود حضرت، پس از ظهورشان، علت اصلي غيبت را خواهند گفت .
وي آزمايش بندگان خدا را يكي از دلايل ظاهري غيبت مهدي موعود(عج) دانست و گفت: در دوران غيبت، بندگان به آنچه مي گويند مبتلا مي شوند تا خودشان را نشان دهند وكساني كه از عمل بهتر و بالاتري دارند، مشخص شوند .
حجت السلام و المسلمين كاردان، حفظ وعده الهي يكي ديگر از علت هاي ظاهري غيبت حضرت ولي عصر (عج) دانست و گفت: اين انسان ها هستند كه بايد در پي حجت حق باشند تا او را بدست آورند .
وي افزود: قبح و زشتي اعمال پيروان امامان يكي از علت هاي اصلي طولاني شدن غيبت امام زمان (عج) است .
سخنران بعثه مقام معظم رهبري زمان غيبت را، براي پيروان آن امام، داراي اقتضائاتي دانست و افزود: بر همه ما لازم است كه براي تعجيل در فرج حضرتش دعا كنيم، از گناه دوري نماييم و براي سلامتي وجود نازنينشان، صدقه بدهيم .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین