عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
نماينده دبير كل سازمان ملل در عراق با بیان اینکه هر گاه به شهر نجف مى آيم به زيارت بارگاه مطهر امام على(ع) شرفياب مى شوم و قداست اين مكان مطهر را كه جزيره صلح و امنيت و قداست است احساس مى كنم، گفت: از قضيه ثبت بارگاه امام على(ع) بعنوان يک اثر تاريخى جهانى حفاظت شده در سازمان يونسكو، حمايت مى كند
عقیق:  «مارتین کوپلر» نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق، پس از دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان در این کشور، گفت: آیت‌الله سیستانی بیش از هر زمان دیگری نگران عراق است و در این دیدار درباره تحولات و آینده این کشور ابراز نگرانی کرد. ما نیز با مرجعیت دینی عراق، در این امر همدردی می‌کنیم.

کوپلر از گروه‌های سیاسی عراق خواست تا برای حل مشکلات و پرونده‌های موجود، دور میز گفت‌وگو بنشینند.

 نماينده دبير كل سازمان ملل در عراق سپس به زيارت آستان قدس علوى شرفياب شد و طى مصاحبه اى تاكيد كرد: سازمان ملل متحد بعنوان يک سازمان بين المللى به شدت از قضيه ثبت بارگاه امام على(ع) بعنوان يک اثر تاريخى جهانى حفاظت شده در سازمان يونسكو، حمايت مى كند و اين مكان مقدس را جزيره مقدس صلح ناميد.

مارتين كوپـلر در ديدار با توليت آستان، روند سير پـروژه هاى عمرانى و فعاليت هاى فرهنگى عتبات عاليات را مورد بحث و بررسى قرار دادند.

وی طى اين ديدار از طرح ها و ماكت هاى پـروزه هاى آينده آستان اطلاع يافت و بر اهميت اين پـروزه ها كه جهت خدمت رسانى به همه زائران دنيا انجام مى پـذيرد تاكيد كرد.

نماينده دبير كل سازمان ملل در عراق طى مصاحبه اى با واحد خبر رسانى آستان قدس علوى گفت : هر گاه به شهر نجف مى آيم به زيارت بارگاه مطهر امام على(ع) شرفياب مى شوم و قداست اين مكان مطهر را كه جزيره صلح و امنيت و قداست است احساس مى كنم.

وى تاکيد كرد : من معتقدم اين مكان شايسته است كه از آن حفاظت شود و مورد اهتمام و گراميداشت جامعه ى بين الملل قرار بگيرد. من اهميت ثبت اين مكان را در ليست آثار تاريخى جهانى درک مى كنم. لذا سعى مى كنم هماهنگى هاى لازم صورت گرفته تا اين امر به زودى انجام پـذيرد.

كوپلر در رابطه با نمايندگى سازمان ملل در عراق(يونامى) گفت: يونامى در عراق جهت حمايت از صلح در اين كشور مى باشد و جهت حضور ديگر سازمان هاى بين المللى در عراق، به ويژه سازمان يونسكو، هماهنگى هاى لازم را انجام مى دهد . اين امور همواره مورد اهتمام من بوده و خواهد بود تا سازمان يونسكو بتواند به راحتى در زمينه هاى فرهنگى فعاليت كند. چرا كه آثار تاريخى عراق همواره مورد اهتمام يونسكو بوده و هيچ دين و دوره ى تاريخى از اين امر مستثنى نبوده و نجف اشرف و كربلا بايد يكى از همين اهتمامات باشد. 










منبع: ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین