عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
عضو جامعه مدرسین حوزه:
استاد حوزه گفت: امروز کمک و یاری رساندن به بیماران نیازمند به ویژه بیماری های خاص، از بسیاری امور خیریه از جمله مدرسه سازی بالاتر است.
عقیق:آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران با بیان این مطلب افزود: امروز خیرین کشورمان در عرصه های مختلف حضور داشته و خدمت رسانی می کنند، اما باید بدانند که کمک و رسیدگی به بیماران نیازمند دارای چه جایگاه و عظمتی است.

وی با بیان این که اگر مجموعه های خیریه به دنبال جذب مشارکت و کمک های مردمی باشند، برای آنها موثر و ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: دولت و مجلس باید کمک های گسترده ای به مراکز و مجموعه های خیریه داشته باشند، اما قطعا حضور و مشارکت مردم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از تلاش ها و خدمات ارزشمند دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور نیز قدردانی کرد و گفت: ایشان و مجموعه همراه تحول بزرگی در امر سلامت کشور بوجود آورده و برای مردم، بیماران و جامعه پزشکی امیدواری ایجاد کرده است.

قرآن دردهای روحی و جسمی را شفا می دهد

وی در ادامه افزود: ما باید واقعا و با همه وجود به نام با عظمت «یا شافی» خداوند متعال اعتقاد داشته باشیم و بدانیم که آیات قرآن کریم آلام و دردهای روحی و جسمی را شفا می دهد و از شفایی که پروردگار در نزد انوار الهی ائمه اطهار(ع) قرار داده است، غافل نشویم.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با طرح این پرسش که آیا سقط جنین پیش از چهارماهگی برای کسانی که بیماری آنها همچون هموفیلی تشخیص داده شده است، کار درستی است یا خیر، گفت: این مساله بسیار حساس است و باید به عنوان راه آخر مورد توجه قرار بگیرد و پیش از آن باید از مجامع علمی و پزشکی به دنبال درمان این بیماران باشیم.

قوانین مناسب برای حمایت از بیماران خاص نداریم

احمد قويدل مدیر عامل کانون هموفیلی ایران  نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت این کانون گفت: اگر بیماران خاص را فقط مورد حمایت درمانی قرار دهیم، آنها زندگی نباتی خواهند داشت و از همه مولفه های اجتماعی محروم می شوند.

وی با بیان اینکه کانون هموفیلی ایران در سراسر کشور 29 نمایندگی دارد، برخی مشخصه های بیماری هموفیلی را توضیح داد و گفت: دولت کمک های بسیاری برای بیماران خاص ارایه می دهد، اما قیمت داروهای این بیماران بسیار گرانقیمت و بالاست و باید مردم و خیرین نیز یاری دهنده و کمک رسان این بیماران نیازمند باشند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه اگر بیماران خاص مورد حمایت قرار بگیرند، می توانند همچون دیگر افراد جامعه به زندگی خود ادامه دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشورمان همچنان قوانین مناسب برای حمایت از بیماران خاص به تصویب نرسیده و یک فراکسیون با این عنوان در مجلس شورای اسلامی تشکیل نشده است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین