عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
در یکی از مدارس آمریکا رخ داد؛
حوزه / دختر ۱۰ ساله مقیم کینگزبرگ آمریکا که با حجاب اسلامی وارد شده بود، به رغم برخورد ناشایست معلمان، اعتماد به نفس خود را از دست نداد و در برابر سوال هم شاگردی هایش گفت: تا همیشه محجبه خواهم ماند.
عقیق:به نقل از fresnobee.com، دختر 10 ساله مسلمان اهل کینگزبرگ آمریکا، که برای اولین بار باحجاب به مدرسه رفته بود، با برخورد بد معلمانش روبرو شد. یکی از معلمانش در کلاس او را به جای اسمش، دختر شال به سر خطاب کرده بود و معلم دیگر نیز او را به خاطر دوست داشتن حجاب مورد سرزنش قرار داد.

اما آن روز برای لولا عبدالفتاح، دختر 10 ساله مسلمان روز مهمی بود زیرا او برای اولین بار با حجاب به مدرسه می‌رفت. والدین او ریبی عبدالفتاح و آماندا جیمینز می‌گویند که دخترشان پیش از این در مسجد حجاب سر کرده بود و در حالی که آن‌ها نگران چگونگی برخورد دانش آموزان مدرسه ابتدایی ریگان با دخترشان بودند، این معلمان بودند که برخورد نادرستی با این مسئله نشان دادند.

لولا در این باره می‌گوید: من درک می‌کنم. آن‌ها این رفتارها را برای اذیت کردن من انجام دادند. آن‌ها می خواستند من را مایوس کنند آن‌ها فکر می‌کنند با توجه به موج رسانه ای علیه مسلمانان، حق دارند من را به خاطر مسلمان بودن سرزنش کنند و عقده‌هایشان را سرمن خالی کنند.

از سوی دیگر والدین لولا به مدیران مدرسه در این باره شکایت کردند.  وس سور، مدیر این مدرسه ابتدایی مدعی‌ است که مدارس ما به ادیان مختلف آزادی عمل می‌دهند و عملکرد معلمان خودسرانه بوده است.

روجر بونکدار، وکیل خانوادگی نیز می‌گوید: خانواده لولا قصد شکایت ندارند اما برای مشاوره حقوقی و ارتباط با مسئولین مدرسه از من کمک خواسته‌اند. ما امیدواریم که مدرسه مسئولیت این اتفاق را به عهده بگیرند و چنین برخوردهایی برای هیچ کودک دیگری پیش نیاید.

دختر مسلمان: برای همیشه محجبه خواهم ماند

لولا می‌گوید که اتفاقات خوبی نیز روز دوشنبه برایش افتاده است. چند نفر از دوستانش از او درباره ایمانش پرس و جو کرده‌اند. آن‌ها درباره اسلام کنجکاو بوده و سئوالات زیادی کرده‌اند و او با خوشحالی برایشان توضیح داده است.

او در این باره می‌گوید: من جواب بعضی سئوالات را نمی‌دانستم، زیرا من هنوز همه چیز را راجع به اسلام نمی‌دانم اما به آن‌ها گفتم که از بزرگترها سئوال کرده و جوابشان را می‌دهم. اما جواب یک سئوال را می‌دانستم. آن‌ها از من پرسیدند تا کی قصد دارم حجاب بپوشم. و من درجوابشان گفتم: تا همیشه.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین