عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) هیئت رزمندگان غرب
خداوند عظمتی که برای پیامبر قائل هستند برای هیچ کدام از پیامبران قائل نبودند. طبق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) آنچه از صفات حمیده ای که همه صد و بیست چهار هزار پیامبر داشتند همه در وجود پیامبر جمع شده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری روز بیست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

_ انسان وقتی وارد اقیانوس قرآن وارد می شود می بینید که حد توقف ندارد. آیاتی راجع به شخصیت پیامبر(ص) وجود دارد که هر کدام از این آیات به تنهایی یک منبر است. پیامبر ما خیلی غریب است. در طول سال خیلی کمتر از ایشان یاد می شود گرچه کلهم نورالله هستند ولی از شخص پیامبر کمتر یاد می شود.

_ پیامبر در طول بیست و سه سال کسی را نفرین نکردند مگر یک مورد . در سوره مبارکه نوح آیات 26 و 27 آمده است که  خدایا کفار و مشرکین من را اذیت کردند و شب و من روز مردم را به سوی تو دعوت کردم ولی هیچ کدام به سوی تو نیامدند. خدایا هیچ کدام از این کفار را باقی نگذار. این مربوط به حضرت نوح می باشد.

_ اما پیامبر در سخت ترین جاها که اذیت می شدند نفرین نمی کردند و از خدا هدایت ایشان را می خواستند. تنها پیامبری که با لقب یا ایها الرسول یاد شده است پیامبر اکرم می باشد ،  هیچ کدام از پیامبران این طور خطاب نشده اند. .خداوند همه پیامبران را با اسم کوچک خطاب می کردند.

_ خداوند عظمتی که برای پیامبر قائل هستند برای هیچ کدام از پیامبران قائل نبودند. طبق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) آنچه از صفات حمیده ای که همه صد و بیست چهار هزار پیامبر داشتند همه در وجود پیامبر جمع شده است.

_ در روایت است که به ما امر کرده اند که اگر خداوند به شما بچه ای داده اولویت است که اسم بچه را همنام پیامبر بگذارید و اگر اسم دیگری برایش انتخاب کردید حداقل تا هفت روز او را به اسم پیامبر خطاب کنید. فقط به خاطر اسم پیامبر به او احترام کنید. و با چهره خشن با کسی که همنام پیامبر است برخورد نکنید. این اثر وضعی هم نام بودن پیامبر است.

_ طبق روایت از پیامبر است که بچه چند حق گردن پدر خود دارد. اول انتخاب اسم خوب و اهل بیتی است. دومین وظیفه این است که کار و زندگی بچه را راه بیندازید. ادب به فرزندان خود بیاموزید. خواندن و نوشتن را به او آموزش بدهید. شنا و تیراندازی را به بچه ها یاد بدهید. لقمه ای که برای زن و بچه خود می برید حلال و طیب باشد. وقتی بچه به سن رشد رسید وظیفه تزویج فرزند بر عهده والدین است.

_ سینه پیامبر و اهل بیت محل تولید علم و معدن علم است. علم پیامبر لدنی است و از طرف خداوند القا شده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین