عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
همزمان با دهه آخر صفر؛
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برپایی سه نمایشگاه موضوعی با رویکرد فرهنگی در حرم مطهر رضوی همزمان با دهه آخر صفر خبر داد.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برپایی سه نمایشگاه موضوعی با رویکرد فرهنگی در حرم مطهر رضوی همزمان دهه کرامت رضوی خبر داد و گفت: نمایشگاه‌ «کبوترانه» ویژه کودکان، نمایشگاه «حکایت آفتاب» و «حریم ملکوت» ویژه عموم زائران از جمله نمایشگاه‌هایی است که از سوی این اداره در سردرب غربی صحن جامع رضوی و مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی مهیا شده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه «کبوترانه» ویژه کودکان پنج تا هشت سال تدارک دیده شده است، افزود: کبوترانه نمایشگاهی است که در راستای احترام به زائر خردسال امام رضا(ع) و با هدف ارتقا بخشیدن و آموزش مهارت‌های دینی در کنار زیارت بارگاه منور رضوی و ثبت یاد و خاطره‌ای خوش از سفر به مشهد و زیارت امام‌ رضا(ع) طراحی و اجرا کرده‌ایم.
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی زمان برپایی نمایشگاه کبوترانه را دهم تا 21 آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه داستان‌هایی از زندگی حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) برای کودکان بیان می‌شود و آموزش مسائل دینی و نماز در قالب نقاشی و بازی و همچنین اجرای مداحی، عزاداری و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این نمایشگاه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه محل برگزاری نمایشگاه «حریم ملکوت» در پارکینگ شماره یک نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی است، تصریح کرد: این نمایشگاه به موضوع معرفی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، معرفی مشاهیر مدفون در حرم مطهر، آیین‌ها و مراسمات حرم مطهر رضوی، معرفی خدمات فرهنگی حرم و نمایش آثار فاخر اسلامی و شیعی در قالب تابلو، پاورپوینت و ... می‌پردازد.
لسانی همچنین عنوان کرد: نمایشگاه «حکایت آفتاب» نیز در سردرب غربی صحن جامع رضوی سمت راست، طبقه سوم واقع شده است که در هشت غرفه، حدیث سلسلة‌الذهب، عرضه اعمال بر امام عصر(عج)، مزد کارگر، میهمان امام(ع)، دعای باران، ولایت حضرت علی(ع)، مناظرات و شهادت امام رضا(ع) را مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی در پایان ابراز کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در فضای حرم علاوه بر ایجاد فرصتی برای گذراندن هدفمند اوقات فراغت زائران حضرت رضا(ع) در تمامی گروه‌های سنی، موجب ترویج و نشر معارف دینی و رضوی نیز خواهد شد.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین