عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
نخستین سالنامه فاطمی(س) با عنوان «آوای ریحان» با حمایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.

عقیق: احمد شایانفر مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: با هدف نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ ناب فاطمی(س) و عطر افشانی روزهای زندگی با نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اولین سالنامه علمی، تحقیقی فاطمی منتشر شد.

وی افزود: این سالنامه با بررسی بیش از 300 منبع تشیع و تسنن، در دو بخش سیره جاودانه و سخن حکیمانه برای هر روز به وسیله سید حسین اسحاقی آماده شده است.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر اضافه کرد: در بخش سیره جاودانه هر روز به بیان سیره عملی و روایات مستند پیرامون آن حضرت پرداخته و در بخش سخنان حکیمانه به سخنان گهر بار آن حضرت اشاره شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سالنامه ادامه داد: علاوه بر جنبه پژوهشی، در این سالنامه به مناسبت‌های ویژه، افق شرعی و دانستنی‌هایی درباره حضرت زهرا(س) مانند زیارت‌نامه، تعقیبات نماز، حدیث کساء، وصیت نامه، خطبه فدکیه و مانند آن نیز پرداخته شده است.

شایانفر گفت: هرچند که به درستی نمی‌توان معرف کسی بود که برای آسمانیان «زهرا» و برای خداوند «راضیه» و «مرضیه» و برای معصومین اسوه و برای شیعیان چراغ هدایت و برای حق‌جویان نشانه راه بود اما با داشتن این سالنامه برنامه‌سازان، مبلغان، مدرسان، معلمان، دانشجویان، مربیان و بانوان می‌توانند کتیبه‌ای تحقیقی در اختیار داشته باشند.

وی یادآور شد: علاوه بر این، بانوان، خانواده‌ها و دختران فاطمه‌جو می‌توانند با همراه داشتن آن در محیط خانه و کار از زوایای مختلف زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) مطلع و برداشت‌های نظری و عملی داشته باشند.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر تصریح کرد: علاقه‌مندان به تهیه این سالنامه می‌توانند با شماره تلفن 02512144400 تماس حاصل کنند.

منبع: فارس

211001


منبع: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین