عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله درباره عوامل و نشانه هاي شقاوت و بدبختي در يك انسان، همگان را به خودشناسي بيشتر دعوت كرد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني در حرم مطهر آن حضرت به تبيين آيه «ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ فَهِىَ كَالحِجارَةِ اَوْ اَشَدُّ قَسْوَةً ...» از سوره مباركه «بقره» پرداخت.
وي با بيان اينكه آيه 74 سوره بقره درباره عوامل شقاوت و بدبختي يك انسان سخن گفته است، اظهار داشت: از ديدگاه قرآن، سرانجام انسان مي تواند از چهارپايان نيز بدتر و گمراه تر باشد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله همگان را به خودشناسي بيشتر دعوت كرد و گفت: پيامبر در اين حديث شريف فرموده اند كه نشانه شقاوت و بدبختي در يك انسان چهار چيز است كه نخستين آن، قساوت قلب و محكم شدن دل است.
وي ادامه داد: خشك شدن چشمه هاي اشك انسان يعني عدم توانايي بر گريه كردن چه از خوف خدا و چه بر مصائب اهل بيت پيامبر اكرم، پافشاري بر گناه و بي توجهي به فرمان خدا به طور مستمر، داشتن حرص شديد و طمع عميق در جمع دنيا و وابستگي به آن از ديگر عوامل شقاوت انسان به شمار مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين وزيري خاطرنشان كرد: اين عوامل در هر كسي پديد آيد، سمت و سوي او شقاوت خواهد بود و آينده اش جز تباهي و جهنم نيست.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین