عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با بيان اينكه سرانجام هركس اعمال و خوبي هاي خود را زياد ببيند، گناهان خود را به بوته فراموشي سپرد و به خود و خردش و ديدگاهش فريفته و مغرور شود، تباهي است، گفت: اين سه ويژگي پشت انسان مؤمن را مي شكند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري در جمع پرشور زائران حسيني در خيمه گاه امام حسين عليه السلام به تبيين آيه «خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ» از سوره مباركه بقره پرداخت.
وي با بيان اينكه خداوند متعال براساس اين آيه از هدايت ناپذيرى كافران و معاندان سخن گفته است، افزود: كافران به دليل استفاده نكردن از عقل و دل از هدايت محروم هستند، بر دلها و گوشهاي آنها مهر و بر چشم‌هاي آنان پرده افكنده شده و عذاب بزرگي در انتظار آنان است‌.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به حديثي از امام صادق عليه السلام كه آن حضرت مردم را از داشتن سه صفت نكوهيده و ناشايست پرهيز مي دهند، اظهار داشت: امام عليه السلام در اين حديث مي فرمايند كه سه عنصر و ويژگي پشت يك انسان مؤمن را به خاك مي مالد و در واقع مي شكند.
وي با بيان اينكه سرانجام هركس اعمال و خوبي هاي خود را زياد ببيند، گناهان خود را به بوته فراموشي سپرد و به خود و خردش و ديدگاهش فريفته و مغرور شود، تباهي است، تصريح كرد: اصرار و لجاجت برخي از كافران در برابر حق و ادامه به ظلم و بيدادگري و كفر سبب مي‌شود كه پرده‌اي بر حس تشخيص آنان بيفتد.
حجت الاسلام والمسلمين وزيري در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين چگونگي شكل گيري و احداث خيمه گاه امام حسين عليه السلام پرداخت و با بيان اينكه خيمه واقعي امام حسين عليه السلام راه آن حضرت است، گفت: بايد مراقب باشيم كه دچار صفات نكوهيده نشويم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابوعلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
باسلام لطفا متن كامل رو بزاريد استفاده كنيم ،خدا خيرتون بده
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین