عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
حجت الاسلام والمسلمين عالي
حضرت فاطمه (س) بهترين الگوي زنان است كه مي فرمايند، بهترين زنان كساني هستند كه در جامعه حضور ولنگار نداشته باشند. شغل و هويت اول يك زن آن است كه يك زن باشد و از اين هويت خارج نشود. دومين شغل يك زن، همسر خوب بودن براي شوهرش است.
به گزارش عقيق، حجت الاسلام عالي پيرو مباحث خود پيرامون عفت و حيا و نقش حضرت زهرا (س) در آن گفت : عفت و حيا چند درجه داشته و اولين درجه آن است كه انسان اعضاء و جوارحش عفيف باشند.

وي اظهار داشت : براي جوان چشم و براي افراد داراي سن و سال عفت و حيا در شكم بايد رعايت شود .

حجت الاسلام عالي با بيان اين مطلب كه اهل بيت (ع) واسطه ي فيض الهي هستند، به گفته اي از مرحوم نخودكي اشاره كرده و افزود : ايشان خود گفته كه اگر به جايي رسيدم، از سه چيز است؛ لقمه حلال، نماز اول وقت و احترام به فرزندان پيغمبر (ص) و اين سه چيز مرحله اول عفاف است.

وي افزود : آن رياضتي كه در دين اسلام به آن اشاره شده است، بدان معناست كه انسان بتواند از خود مراقبت كرده و خود را كنترل كند.

با گام هايي كوچك و سبك شروع كنيم

حجت الاسلام عالي در همين زمينه افزود : در راستاي مراقبت از خود، انسان بايد با گام هاي كوچك و سبك شروع كرده و اگر به جايي رسيد كه نتوانست خود را كنترل كند، براي خود تنبيهي، مانند اينكه اگر فلان كار را انجام دهم يك روز روزه مي گيرم را قائل شود .

وي با اشاره به لزوم عفيف بودن تمام اعضا و جوارح انسان، به داستاني كه مرحوم محدث قمي بيان كرده اشاره و اظهار داشت : روزي يكي از معصومين از جلوي قصابي رد مي شدند و ظاهرا نياز به مقداري گوشت داشته اما پول همراه نداشتند، قصاب متوجه شده و بيرون مي آيد و به امام مي گويد كه شما اين مقدار گوشت را با خود ببريد، فردا پولش را برايم بياوريد. حضرت در جواب مرد قصاب فرمودند كه چرا شما تا فردا منتظر پولت باشي، من شكم خود را نگه مي دارم و اين يعني اولين درجه عفاف.

حجت الاسلام عالي با انتقاد از قرار گرفتن برخي از زنان در موقعيت هاي نا متناسب شغلي و در پي آن از بين رفتن عفت و حيا در جامعه تاكيد كرد : لزومي ندارد كه در تمام محيط ها زنان حضور داشته باشند، مخصوصا در مكان هايي كه هيچ گونه تناسبي بين زن و آن محيط وجود ندارد. اين رفتار هاست كه اكثرا منجر به طلاق مي شود.

 بهترين زنان 

اين كارشناس مذهبي كه سخنانش از رسانه ملي و در برنامه "سخنراني مذهبي" پخش مي شد با بيان اين مطلب كه صحبت و بيان معصومين اختصاص به تمام دوران بشريت داشته و خاص دوره اي محدود نيست افزود : حضرت فاطمه (س) بهترين الگوي زنان است كه مي فرمايند، بهترين زنان كساني هستند كه در جامعه حضور ولنگار نداشته باشند .

وي در بخش پاياني سخنان خود به هويت زن و جايگاه او در جامعه اشاره كرده و تصريح كرد : شغل و هويت اول يك زن آن است كه يك زن باشد و از اين هويت خارج نشود. دومين شغل يك زن، همسر خوب بودن براي شوهرش است.
حجت الاسلام عالي ادامه داد : سومين جائيكه زن بايد ايفاي نقش كند، در جايگاه مادري است كه بايد به نحو احسن اين وظيفه را انجام دهد .

وي افزود ما مخالف حضور زنان در جامعه نيستيم، اما بايد شرايط و محيطي كه زن در آن قرار مي گيرد متناسب با او بوده و بعد از سه اولويتي كه عرض كرديم، به بقيه كارها بپردازد.

انتهاي پيام ///

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین