عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
استان لرستان براي برگزاري همايش بزرگ اربعين حسيني كه با حضور ميليوني شيعيان سراسر جهان و همراه با شور و شعور عزاداران برگزار مي شود خود را آماده مي كند.
عقیق: طي سالهاي اخير همايش عظيم پياده روي تا كربلاي معلي كه نشان از عشق و ارادت مسلمانان و شيعيان به حضرت سيدالشهدا(ع) است با شور خاصي برگزار مي شود.
در اين همايش بي نظير پير و جوان با طي نمودن مسافت 80 كيلومتري را براي زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بعد از گذشت 1400 سال چنان مشتاقانه طي مي كنند كه قلم، دوربين ، عكس عاجز از به تصوير كشيدن اوصافش است.
در اين ميان استان لرستان به عنوان يكي از استانهاي معين در مسير رسيدن زائران سراسر كشور به كربلا و نجف است.
برگزاري نخستين جلسه هماهنگي ستاد اعزام زائران اربعين در استان لرستان با هدف برنامه ‎ريزي دقيق و مطلوب به منظور برگزاري هرچه باشكوه ‎تر اين كنگره عظيم نشان از آمادگي كامل و همدلي و همزباني مسئولين ارشد استان لرستان است.
استاندار لرستان با اشاره به اينكه امسال مسووليت در اين زمينه بر عهده وزارت كشور و در استانها نيز بر عهده استانداري گذاشته شده است افزود: در اين راستا هماهنگي لازم و همچنين وظايف دستگاههاي اجرايي در اين زمينه مشخص شده است.
هوشنگ بازوند با اشاره به ايجاد 2 موكب براي اسكان زائران اربعين در لرستان اظهار داشت: مسوولان چهار دستگاه اجرايي استان را به مرز شهرستان مهران فرستاده مي شوند تا بررسي دقيقي به عمل بياورند.
وي با اشاره به اينكه لرستان در مسير كاروان هاي اربعين حسيني قرار دارد،تصريح كرد:لرستان آماده استقبال و پذيرايي از زائران حسيني است.
فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل لرستان نيز با اشاره به ايجاد سه مكان براي استقبال از زائران لرستاني در نجف و كربلا گفت:سپاه لرستان دو مدرسه در نجف و يك مكان در كربلا براي استقبال و پذيرايي از زائران لرستاني ايجاد كرده است.
سردار مرتضي كشكولي افزود: سپاه پاسداران در كنار ساير دستگاه هاي استان لرستان براي استقبال و پذيرايي از زائران اربعين حسيني تمام تلاش خود را به كار گرفته است.
وي با اشاره به ضرورت ايجاد ايستگاه هاي صلواتي براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني، اظهار داشت:تاكنون چهار تريلر وسايل ضروري و مورد نياز براي تأمين نيازمندي هاي زائران به نجف و كربلا ارسال شده است.
جانشين سازمان حج و زيارت لرستان نيز با اشاره به ثبت نام عاشقان حسيني در سامانه سماح گفت: تاكنون بيش از ۲۰ هزار و ۳۴۲ نفر از مردم استان لرستان در سامانه سماح براي شركت در مراسم اربعين حسيني ثبت نام كرده اند.
حميد مصطفايي با بيان اينكه تعداد آمار اين ثبت نام در استان رو به افزايش است اظهار داشت: براي اعزام دانشجويان به اين مراسم ستادي با همكاري بسيح و دانشگاههاي استان شده است.
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي لرستان نيز با اشاره به برنامه هاي مدنظر براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني، افزود: در اين راستا كار ساماندهي مجتمع هاي بين راهي لرستان از سوي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي لرستان در دستور كار قرار گرفته است.
حسن رحماني با اشاره به ايجاد پايانه هاي مرزي از سوي سازمان حمل و نقل كشور ،اظهار داشت: وسايل نقليه اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي لرستان نيز در اين پايانه هاي مرزي براي انتقال زائران مستقر خواهند شد.
فرمانده انتظامي لرستان نيز با بيان آمادگي كامل پليس لرستان در استقبال از زائران اربعين حسيني ،افزود: در سال گذشته با برنامه ريزي مناسب توانستيم اين مسير ورود و خروج زائرين را به طور شايسته مديريت كنيم.
سردار محمد قنبري اظهار داشت: امسال نيز با بسيج نيروها در سطح استان و اعزام اكيپ هايي به عنوان نيروي كمكي به استان ايلام و خوزستان تلاش مي كنيم به نحو احسن از زائران اباعبداله الحسين(ع) استقبال خوبي داشته باشيم.


منبع:‌ايرنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین