عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني:
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه احترام و تكريم مردم عراق بر همه زائران لازم است، گفت: زائران همه مهمان و مردم عراق ميزبانند، همانگونه كه ميزبان تمام تلاش خود را براي پذيرايي خوب به كار مي برد، مهمان نيز بايد با تمام وجود از آنان قدرداني كند.
عقیق:  حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع روحانيون و مداحان عتبات عاليات، با اشاره به آغاز پياده روي مردم ايران و بصره براي تشكيل اجتماع باشكوه اربعيني حسيني، تبيين صحيح اين واقعه عظيم را رسالت علما و مبلغان خواند.
وي با بيان اينكه جريان اربعين امام حسين عليه السلام در تاريخ بشريت بي نظير است و هيچ رسانه اي توان انعكاس آن را به نحو كامل چه از نظر كمي و چه از نظر كيفي ندارد، گفت: همه رسانه ها به گوشه هايي از اين مانور عظيم اشاره مي كنند، تنها عشق مردم عراق به اهل بيت عليهم السلام آنقدر زياد و عميق است كه انعكاس كامل آن براي هيچ رسانه اي امكان پذير نيست.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه احترام و تكريم مردم عراق بر همه زائران لازم است، خاطرنشان كرد: زائران همه مهمان و مردم عراق ميزبان آنان هستند، بنابراين همانگونه كه ميزبان تمام تلاش خود را براي پذيرايي خوب به كار مي برد، مهمان نيز بايد با تمام وجود از آنان تشكر كرده و آنان را تكريم كند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني حضور پرشور و هوشيارانه زائران در اربعين امام حسين عليه السلام را امنيت آفرين خواند و تصريح كرد: حضور زائران در اين ايام، تروريست هاي تكفيري را مأيوس مي سازد و سبب تقويت دولت و ملت عراق مي شود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق عتبات عاليات را مركز معنوي عاشقان اهل بيت عليهم السلام خواند و گفت: امنيت همه جانبه عراق نقش بسزايي در امنيت منطقه دارد.
وي با يادآوري اينكه مانور عظيم اربعين در تاريخ بشريت بي نظير است، نقش علما و روحانيون را در تبيين درست اهداف نهضت عاشورا براي زائران بسيار خطير ارزيابي كرد و افزود: تبيين و آموزش صحيح آداب زيارت، قيام عاشورا را از هرگونه تحريف معنوي، لفظي و شكلي مصون مي سازد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین