عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
شيخ حسين انصاريان در حسينيه سيدالشهدا (ع)
دنيا محل حوادث و پستي و بلندي هاست؛ بنابراين انسان هايي كه اهل ارزش هاي دروني و بيروني هستند، به دليل چند روز گراني و تحريم از اسلام روي گردان نمي شوند.
به گزارش عقيق، استاد شيخ حسين انصاريان در حسينيه سيدالشهدا (ع) با اشاره به آياتي از قرآن كريم و رواياتي كه در معتبر ترين كتب روايي نقل شده، به ضرورت بكار بردن ارزش ها در زندگي پرداخت .

وي ارزش ها را كليد نجات، خوشبختي و سعادت در دنيا و آخرت بر شمرد و افزود : دنيا محل حوادث و پستي و بلندي هاست و سختي ها هميشه و براي افراد مختلف بوده و خواهد بود؛ بنابراين انسان هايي كه اهل ارزش هاي دروني و بيروني هستند، به دليل چند روز گراني و تحريم از اسلام روي گردان نمي شوند.

استاد انصاريان افزود : انساني كه در آغوش خداوند قرار دارد، نبايد هيچ زمان گله مند شده و به سمت وسواس ها و هوس ها برود .

وي انسان سعادتمند را فردي كه خود را چراغدان انوار الهي قرار دهد دانسته و با اشاره به آيه اي از قرآن كريم تصريح كرد : چراغدان به خودي خود ارزشي ندارد و وقتي انسان به چراغدان خداوند تبديل شود در معرض انوار الهي قرار گرفته و در نتيجه مورد مرحمت در دنيا و هم در آخرت قرار مي گيرد .

شيخ حسين انصاريان با بيان اين مطلب كه بايد ضد ارزش ها را در وجود خود حذف كرده و يا حتي المقدور از خود دور كنيم، افزود : حذف كردن ضد ارزش ها خودش يك نوع ارزش براي انسان محسوب مي شود .

نويسنده تفسير حكيم اظهار داشت : در روايات داريم كه شب ها ستارگان بر انسان ها و اهل زمين مي درخشند و انسان هاي مانوس با قرآن و داراي ارزش بر آسمانيان .

وي با اشاره به داستاني از پيامبر اكرم (ص) و حضرت خديجه (س) افزود : اگر بي ادبي نباشد و بخواهيم بسيار ساده بگوييم، بايد اينطور گفت كه خداوند به دليل وجود بنده اي چون حضرت خديجه (س) به ملائك فخر مي فروشد . اين بزرگوار چراغدان خداست كه يكي از پرتو هاي آن حضرت فاطمه (س) شده است .

به گزارش عقيق، مراسم عزاداري فاطميه دوم ابتدا با قرائت زيارت عاشورا و سپس با سخنراني استاد انصاريان هر روز تا يكشنبه (25 فروردين ماه) از ساعت 18 در حسينيه سيدالشهدا (ع) واقع در خيابان طالقاني، خيابان ملك الشعراي بهار(شمالي) برقرار مي باشد .

انتهاي پيام //

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
سلام
خیلی خوشحال شدم
اولین سایت هست که سخنرانی های به روز را منتشر میکند
متشکرییییم
میثم به دانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
سلام.از سایت بسیار خوبتان نهایت تشکر را دارم و خواهشمندم از استاد انصاریان خیلی بیشتر از این ها نقل کنید.بر اهل فن و صاحبنظران واضح و آشکار است که بدون شک تمام منبری های مشهور نیم قرن اخیر روش و فن خطابه را مدیون استاد انصاریان هستند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین