عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان خبر داد؛
نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در كشور عراق با بيان اين‌كه آخرين كاروان دانشگاهيان 23 آبان‌ماه از استان مركزي عازم كربلاي معلي مي‌شود، گفت: نام‌نويسي چهاردهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات نيمه آذرماه آغاز مي‌شود.
عقیق:رضا همداني، نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در كشور عراق گفت: نام‌نويسي از دانشگاهيان براي سيزدهمين دوره اعزام به عتبات عاليات از 23 تيرماه تا 3 مردادماه انجام شد و نخستين كاروان 19 مردادماه از استان كرمان عازم اين سفر زيارتي شدند.
وي با بيان اين‌كه مقصد زيارتي دانشگاهيان شهرهاي مقدس نجف، كربلا، كاظمين است، اظهار داشت: زائران هفت شب را در شهرهاي مقدس عراق در هتل‌هاي متمركز دانشجويي اقامت داشته و در اين مدت به زيارت اماكن مقدس شهرهاي مقدس نجف اشرف، كربلاي معلي و كاظمين پرداختند.
نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در كشور عراق افزود: زيارت مسجد سهله، مسجد كوفه، بازديد از قبرستان وادي السلام و مرقد آيت‌الله قاضي، بيت حضرت امام خميني(ره)، كتابخانه و مرقد علامه اميني، كتابخانه و مرقد آيت‌الله حكيم، زيارتگاه صافي صفا و شركت در جلسات هم‌انديشي و همايش‌هاي دانشگاهيان از جمله برنامه‌هاي زيارتي زائران دانشگاهي ايراني در عتبات عاليات است.
وي با بيان اين‌كه آخرين كاروان دانشجويي 23 آبان‌ماه از استان مركزي عازم سفر زيارتي عتبات عاليات مي‌شود، يادآور شد: در مجموع حدود 10 هزار دانشجو در قالب 184 كاروان شامل اساتيد، دانشجويان متأهل، پسران مجرد، زوج دانشجو، دختران مجرد همراه با محرم و برخي از كارمندان دانشگاه‌ها به اين سفر زيارتي اعزام شدند و يا در حال اعزام هستند.
همداني با اشاره به حضور كاروان‌هاي دانشجويي در دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و شركت آنان در جلسات هم‌انديشي‌ و همايش‌هاي دانشگاهيان كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني برگزار ‌شد، از نماينده بعثه به واسطه رهنمودهايي كه در مدت سفر زيارتي كاروان‌هاي دانشجويي داشتند تقدير و تشكر كرد.
وي اعزام‌هاي دانشجويي امسال را نسبت به سال‌هاي گذشته منظم‌تر و با كيفيت بهتر ارزيابي كرد و يادآور شد: نام‌نويسي چهاردهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از نيمه آذرماه امسال آغاز و نخستين كاروان پس از قرعه‌كشي از نيمه بهمن‌ماه عازم سرزمين كربلاي معلي خواهد شد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین