عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
امیر حسین آقامیری گفت: آیه 68 سوره یس به موضوع جوانی و پیری انسان اشاره دارد که واژگونی انسان بعد از دوره جوانی را در یک ساعت شنی نشان دادم.
عقیق: حضرت یوسف(ع) در چاه، حضرت اسماعیل(ع) در قربانگاه، هاجر، طواف، رزق و روزی، خلقت، هابیل و قابیل، قیامت، سپردن حضرت موسی(ع) به آب توسط مادرش، حضرت یوسف(ع) و زلیخا، پیری و جوانی و.... قصه‌های ناب و آموزنده قرآنی هستند که این بار بر روی بوم نگارگری شده و بر دیوارهای نگارخانه ابوالفضل عالی در حوزه هنری به نمایش درآمده است.
امیرحسین آقامیری هنرمند جوان متعهدی است که برای هریک از این تابلوها روزها و هفته‌ها تحقیق و پژوهش کرده تا ابعاد مختلف این رویدادهای قرآنی را به تصویر بکشد. در مجموع 40 تابلو از قصه‌های قرآنی که در این مجموعه گنجانده شده، حاصل تلاش 20 ساله این هنرمند جوان است.
یکی از تابلوهای نگارگری این نمایشگاه، تابلوی «جوانی و پیری» است که آیه 68 سوره یس «وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ أَفَلَا یَعْقِلُونَ» را به تصویر کشیده است. این آیه اشاره به واژگونی انسان بعد از دوره جوانی دارد؛ آقا میری در این باره می‌گوید: این تابلو بر اساس آیه 68 سوره یس به این موضوع اشاره دارد، آنچه که در جوانی به شما بدهیم، در پیری واژگون‌تان می‌کنیم، درواقع گذر زمان باعث پیری می‌شود که در ساعت شنی این موضوع نشان داده شده است.
در واقع تابلوی جوانی و پیری از دست دادن زیبایی، توانایی و قدرت را در دوران پیری نشان می‌دهد.
علاوه بر این از نماد فصل‌های بهار و پائیز و همچنین نشاط و بی‌نشاطی برای نشان دادن دو برهه از زندگی هر انسان استفاده شده است.



منبع:مشرق
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین