عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷
مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با مداحی مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج ابراهیم رحیمی
این مشیت الهی و تقدیر خداوند بود که حال جسمانی امام سجاد علیه السلام به نحوی باشد که آن زمان که اباعبدالله فرمودند هل من ناصر ینصرنی و امام سجاد لبیک گفتند، نتوانند بر روی پا بایستند تا به شهادت نرسند

گزارش تصویری

صوت مداحی


عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ عباس صراف و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج ابراهیم رحیمی در حسینیه موسی بن جعفر(ع) برگزار شد .

در ادامه گزیده از سخنان حجت الاسلام صراف را بخوانید:

  • امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها به گردن ما حق بسیار زیادی دارند. چراکه هر چه از کربلا مانده و به ما رسیده مدیون این بزرگواران ست. این صحیفه ی سجادیه ی امام زین العابدین علیه السلام، معدن معارف شیعه است که در قالب دعا بیان شده است . این حکمت و عظمت امام است که در آن شرایط این طور معارف ناب تشیع را به ما می رسانند. اما متاسفانه این کتاب در بین ما مهجور مانده. چند نفر از ما این کتاب را مطالعه کرده ایم؟ اصلا چند نفر از ما این کتاب را داریم؟ این درست نیست. چه خوب است اگر این هیئات مذهبی به جای غذای نذری، غذای روح بدهند و صحیفه ی سجادیه نذر کنند.
  • عده ای از ما متاسفانه امام حسین علیه السلام را بدون سروصدا می خواهند. در طول تاریخ این دست انسان ها بوده اند و اکنون هم می خواهند برای امام حسین علیه السلام عزاداری بکنند اما چندان پیرو راه و رسم امام نباشند. یک سینه ای بزنند ولی سبک زندگی اباعبدالله، سبک زندگیشان را عوض نکند.
  • علامه امینی را در نجف بسیار دوست می داشتند چه اهل تشیع چه اهل تسنن. روز عاشورا هنگامی که عزاداران حسینی در حرم امام درحال سینه زنی و بعضا لطمه زدن بودند، یک برادر اهل تسنن از علامه پرسید آیا این عزاداری جایز است؟ علامه امینی فرمودند نه تنها جایز که واجب است. شخص پرسید به چه دلیل. علامه فرمودند در ماجرای غدیر کوتاهی کردند. آن نودهزار نفری که به گفته ی خودتان در طی سه روز ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام را به او تبریک گفتند چه شد که غدیر را به فراموشی سپردند؟ به دو دلیل. یک اینکه عده ی آنهایی که از ته دل امام علی علیه السلام را دوست می داشتند بسیار کم بودند و دیگری اینکه همان عده ی کم هم برای این ولایت، سروصدا نکردند و آن را بزرگ نداشتند. حال می ترسیم اگر عاشورا را کم بگذاریم این واقعه ی عظیم را هم مانند غدیر کتمان و بی ارزش کنید.
  • یکی از ظلم هایی که خود ما به امام سجاد علیه السلام می کنیم این است که به جای صفت های عالیه ای که امام زین العابدین دارند می گوییم امام مریض یا امام بیمار. این درست نیست. این مشیت الهی و تقدیر خداوند بود که حال جسمانی امام سجاد علیه السلام به نحوی باشد که آن زمان که اباعبدالله فرمودند هل من ناصر ینصرنی و امام سجاد لبیک گفتند، نتوانند بر روی پا بایستند تا به شهادت نرسند و امر امامت منقطع نشود. امام زین العابدین در طول عمرشان با گریه و نشر معارف در ادعیه و عزاداری برای پدرشان، شیعه و اسلام را زنده نگه داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین