عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
مسئول تهذیب حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: قناعت به‌عنوان اصلی مهم در پایداری زندگی افراد محسوب می‌شود، چرا که به‌عنوان سدی محکم در برابر زیاده‌خواهی‌های افراد قرار دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام علی ناصر  اظهار کرد: قناعت یکی از فضایل اخلاقی است که خداوند به بندگان مخلص خود عنایت می‌کند، چراکه خداوند خیرخواه بنده است و نعمت قناعت را در قلب وی می‌گذارد تا هر آنچه که در زندگی خود دارد، بدان قانع باشد.
وی افزود: خداوند در روز قیامت حسابرسی را برای بندگانی که در زندگی قناعت پیشه کردند آسان و سهل می‌گیرد و به‌راستی که یکی از نشانه‌های اهل ایمان داشتن قناعت است که مشخصه بارز حیات طیبه زندگی پاک در قناعت و قانع بودن بنا شده است.
ناصر تصریح کرد: متاسفانه امروزه داشتن قناعت در جامعه بسیار کمرنگ شده است و به‌عنوان یکی از دلایل مهم اختلاف در بین خانواده‌ها و اعضای این بنیان در حوزه فردی و اجتماعی به شمار می‌آید. با نگاهی به زندگی افراد می‌توان به راحتی به این نکته پی برد که چشم و هم‌چشمی نیز به‌عنوان اصلی مهم در مقابل قناعت ایستاده و موجب برهم زدن توازن در زندگی مشترک افراد شده است.
وی در ادامه یادآور شد: دور شدن از آداب فرهنگ علوی امروز باعث بروز مشکلات زیادی شده است، چرا که کناره‌گیری از سبک زندگی اسلامی و افراط در دنیاگرایی انسان را وادار به ارتکاب گناه و انجام عمل‌های ناشایست می‌کند که خلاف دین اسلام است، پس قناعت به‌عنوان راه‌حلی مهم به‌شمار می‌آید که در برابر خواسته‌های افراطی انسان سدی محکم محسوب می‌شود.
ناصر افزود: اصل قناعت در زندگی ظاهری انسان متجلی است و قانع بودن به این معناست که هر آنچه که خداوند در اختیار بنده خود قرار داده، رضایت قلبی داشته باشد و این یکی از دلخوشی‌های خانواده‌هایی است که سبک زندگی علوی را انتخاب کرده‌اند و توام با آرامش قلبی زندگی می‌کنند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین