عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق مطرح كرد
شرايط زمانِ امام حسين به گونه اي بود كه تكليف الهي آن حضرت، اموري را اقتضا كرد كه زمانِ ائمه ديگر، چنين اقتصائي وجود نداشت و امام حسين، يكسري امور را انجام داد كه هيچيك از ائمه انجام ندادند، متقابلا خداوند هم اموري را به امام حسين اختصاص داد كه به هيچكس نداده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشجويان كه از سوي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان به كربلا مشرف شده بودند گفت:‌ شرايط زمانِ امام حسين به گونه اي بود كه تكليف الهي آن حضرت، اموري را اقتضا كرد كه زمانِ ائمه ديگر، چنين اقتصائي وجود نداشت و امام حسين، يكسري امور را انجام داد كه هيچيك از ائمه انجام ندادند، متقابلا خداوند هم اموري را به امام حسين اختصاص داد كه به هيچكس نداده است.
وي ادامه داد: امام حسين عليه السلام تنها امامي است كه در معركه و با لب تشنه شهيد شده است و سر از بدنش جدا كرده اند و در شهرها چرخاندند و خانواده اش را به اسارت بردند و ملائكه و پيامبران برايش گريه كرده اند و متقابلا خداي متعال، خصايصي را براي امام قرار داده است؛ از جمله آنكه تنها تربتي كه خوردنش حايز است و مايه شفاست، تربت سيدالشهداست.
نماينده بعثه در عراق با بيان اينكه سجده بر تربت امام حسين، هفت حجاب را از بين مي برد و وسيله اي براي عروج و نجات است گفت:‌ زندگي ما از تولد تا مرگ با تربت سيدالشهدا عجين است به طوري كه كام نوزاد را با تربت برمي دارند و وقتي افراد از دنيا مي روند، تربت روي پيشاني و مواضع سجده اش مي گذارند.
وي ادامه داد: تنها امامي كه اربعين دارد، امام حسين است و تنها امامي كه زيارت اربعين دارد و زيارتش جزو علامات مومن شمرده شده است، امام حسين عليه السلام است و امور ويژه اي كه امام حسين به خاطر شرايط زمانيِ خود انجام داد، امام را "الوتر الموتور" و دردانه خدا قرار داده است.
وي به روايتي از امام صادق عليه السلام اشاره و تصريح كرد:‌ امام مي فرمايد كه همه ما كشتي نجاتيم اما كشتيِ امام حسين، وسيع تر و سريع تر است.

معناي لبيك يا حسين
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود بر استفاده دانشجويان از فرصت زيارت تاكيد كرد و اظهار داشت:‌ بايد از فرصت سفر به عتبات استفاده كنند و سوار بر كشتي امام حسين شويم و با ادب و حضور كامل در محضر امام برويم.
وي با اشاره به تاكيد روايات بر داشتن معرفت نسبت به امام گفت: بايد آنقدر معرفت مان بالا برود كه امام را با چشم دل ببينيم؛ آن وقت ولايت مدار مي شويم چه اينكه روح كربلا، درس ولايتمداري و ظلم ستيزي است و اگر كسي با امام حسين عهد و ميثاق ببندد، ظلم ستيز خواهد شد. در واقع لبيك يا حسين يعني پيمان مي بندم كه در خدمت امام حسين باشم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین