عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
معاون قرآنی ارشاد عنوان کرد
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به مؤلفه‌های توسعه فرهنگ دینی و دلایل عدم بازدهی مناسب برنامه‌های قرآنی، گفت: آیات قرآن کریم بهترین شاخص‌ برای ارزیابی فعالیت‌های دینی است.
عقیق:حجت الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به امور قرآنی، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌‌های قرآنی به شکل چشم‌گیری رشد کرد به طوری که هم اکنون قاریان و حافظان بسیاری به برکت انقلاب اسلامی تربیت شده‌اند.

وی به ظرفیت بالای فعالیت های قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: ما استعدادهای قرآنی بسیاری در کشور داریم که باید با شناسایی و پرورش این ظرفیت‌ها تحولی در امور قرآنی ایجاد کنیم تا افراد به سمت معنامحوری و عمل به دستورات الهی پیش روند.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه باید الگوهای قرآنی را به مردم معرفی کنیم، گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید الگوسازی کرده و آن‌ الگوها را به مردم معرفی کنیم یعنی افرادی را در جامعه به عنوان الگو قرار دهیم که نه تنها در رفتار و گفتار بلکه در عمل هم قرآنی باشند.

وی با اشاره به لزوم توجه به قهرمانان قرآنی، خاطر نشان کرد: روح قرآن در کالبد انسان‌ها معنا می‌گیرد بنابراین باید به فکر تولید آثار فاخر در حوزه قرآن باشیم تا فعالیت‌های قرآنی و لزوم توسعه آن‌ها برای  مردم به عنوان امری ضروری نهادینه شود.

معاون قرآن و عترت ارشاد استفاده از زبان هنر را یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم شاخص‌های توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی را شناسایی و ارزیابی کرده و برنامه‌های فاخر را تقویت کنیم باید علاوه بر برنامه‌ریزی لازم به فکر آموزش عمومی و تخصصی قرآن باشیم چرا که با آموزش قرآن و درک و تدبر در کلام وحی می‌توانیم هنجارها و ناهنجارها را بشناسیم.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم بهترین شاخص‌ برای ارزیابی فعالیت‌های دینی است، افزود: اگر بخواهیم فعالیت و برنامه‌ای تأثیرگذار اجرا کنیم که به فرهنگ جامعه تبدیل شود، باید ابتدا آن را با محتوای آیات الهی بسنجیم و پس از آن درباره نیازها و تمایلات جامعه تحقیق و متناسب با آن برنامه‌های مختلفی عملی کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن تولیدات فاخر و اثرگذار اندک است، گفت: یکی از دلایل اینکه فعالیت‌های قرآنی اثرگذاری لازم را ندارند، کم بودن این فعالیت‌ها، عدم تناسب لازم با نیاز جامعه و همچنین منتقل نشدن پیام و هدف برنامه‌ها به مخاطبان است به همین دلیل معاونت قرآن و عترت ارشاد از سال گذشته برای اینکه مردم بیشتر با قرآن انس بگیرند اقدام به فعالیت‌های قرآنی در قالب‌های هنری کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تأثیرگذاری یک فیلم و سریال قرآنی بر روی افکار جامعه غیرقابل انکار است، افزود: امیدواریم با حمایت هنرمندان بتوانیم با استفاده از ابراز هنر فرهنگ قرآنی را در جامعه توسعه دهیم تا انس دائمی با قرآن نیز در کشور نهادینه شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین