عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به جنبه مُلكي و ملكوتي امام معصوم گفت: جنبه مُلكيِ امام، مربوط به جنبه بشري است و زمان، بر او حاكم است و به اصطلاح "در زمان" است اما جنبه ملكوتيِ امام، كه احاطه بر اين عالم دارد، فوق زمان و به اصطلاح "بر زمان" است نه در زمان.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در نشست روحانيون و مداحان كاروان ها با اشاره به ذكر ثواب هاي بالا براي زيارت امام حسين عليه السلام در روايات گفت: در روايات مزبور، بر معرفت نسبت به امام به عنوان شرط اعطاي ثواب تاكيد شده است؛ معرفت، آگاهي همراه با باور است و ما بايد به ولايت امام در تكوين و تشريع آگاه باشيم و آن را باور داشته باشيم.
وي با اشاره به جنبه مُلكي و ملكوتي امام معصوم گفت: جنبه مُلكيِ امام، مربوط به جنبه بشري است؛ يعني اينكه امام، مثل ما داراي جسم است و در اين عالم ناسوت زندگي مي كند و زمان، بر او حاكم است و به اصطلاح "در زمان" است و به عنوان مثال مانند ما پيري و جواني دارد اما جنبه ملكوتيِ امام، كه احاطه بر اين عالم دارد، فوق زمان و به اصطلاح "بر زمان" است نه در زمان.
نماينده بعثه در عراق در ادامه عالم ملكوت را فوق عالم مُلك برشمرد و خاطر نشان كرد:‌ملكوت، به اصطلاحي جنبه عليت نسبت به عالم مُلك دارد و از عالم ملك، كامل تر و زيباتر است. زيرا كثرتي كه در عالمِ ملك حاكم است، در عالم ملكوت وحدت حاكم مي شود و نقص و فساد در آن راه ندارد و به طور كلي عالم ملكوت، اشراف و احاطه بر عالم مُلك دارد چو اينكه عالم ملك، در زمان است.
وي اظهار داشت: گاهي در بيان سيره و شخصيت امام حسين، صرفا به جنبه مُلكي بسنده مي شود در حالي كه معرفت نسبت به جنبه ملكوتي امام، راهگشاي زندگي و مسير دستيابي به سعادت است.
وي افزود: بايد نسبت به جايگاه امام عليه السلام، احاطه اش بر زمان و علم حضوري و لدنّي نزد آن حضرت آگاه باشيم؛ زيرا وقتي به جايگاه رفيع امام، باور داشته باشيم، تسليم امام مي شويم.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود، خوش خلقي را از مهمترين بايسته هاي روحانيون و مداحان كاروان ها دانست و خاطر نشان كرد:‌ اگر از نظر دانايي، در بالاترين مقام باشيم اما خوش اخلاق نباشيم، در امر تبليغ موفق نخواهيم بود. رمز موفقيت در تبليغ و فعاليت فرهنگي در كاروان ها، خوش خلقي است.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین