عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کشتی نجات، یکی از آثار ارزشمند گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوي به شمار می‌رود ...
عقیق:کشتی نجات، یکی از آثار ارزشمند گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوي به شمار می‌رود که استاد «بدرالسماء» با الهامی آزاد از حدیث پیامبر مکرم اسلام(ص) با مضمون «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» ترسیم کرده و هنرمند به همین منظور از سبک سور رئالیسم در آن بهره برده است.
مسؤول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي  با اشاره به زندگینامه این هنرمند اصفهانی افزود: استاد رضا بدرالسماء، فرزند ابوالقاسم، نگارگر برجسته ایرانی در پنجم آذر ماه سال 1328 در شهر هنر دوست اصفهان و در خانواده‌ای علاقه‌مند به هنر و صنایع دستی به دنیا آمد.
جمشید امیریان در خصوص برخی از مختصات ظاهری تابلو کشتی نجات گفت: استاد بدرالسماء تابلو را با تکنیک اکریلیک بدون اسید در ابعاد 50 در70 سانتی ‌متر در سال 1373 خلق و در همین تاریخ نیز به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا کرده است.
وی با توصیف نمای هنری این تابلو نفیس سور رئال اظهار داشت: در مرکز اثر گنبد و بارگاه منور اباعبدا... الحسین(ع) تصویر شده که در میان انبوهی از امواج متلاطم، سر از آب بیرون آورده و چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند.
وی ادامه داد: این اثر با کمک اسباب و نمادهای طراحی و نقاشی، گویای روایت شریف پیامبر اعظم(ع) در سر درب ورودی حرم امام حسین(ع) است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین