عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
شب هشتم محرم در هیئت حسینیه نخل کاشان
حاج آقا شتر را با بارش می برند، شما گیر دادی به یک خلال دندان؟ قرآن می فرماید قیامت مثقالی حساب می کنند. نمی گویند دزدی زیر ١٠٠ میلیون نوش جانتان.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب هشتم محرم با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مرتضی صادقی تهرانی و مداحی حاج محمد حیدری در هیئت حسینیه نخل کاشان برگزار شد.

·         در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صادقی را بخوانید:

خداوند درآیه ٢٠ سوره معارج می فرماید:  إذا مسه الشر جزوعا. انسان وقتی در سختی و شر قرار می گیرد، بی قراری می کند. جزع و فزع می کند. جزع و فزع در ذات انسان است.

اصلا چرا انسان باید شر و سختی ببیند؟ قرآن جواب داده. شر رسیدن به انسان تصادفی نیست. خداوند شر را رها نمی کند تا اتفاقی به سر یک نفر بخورد.

انسان ها زیر ذره بین هستند. انسان شر می رساند که شر می بیند. فمن یعمل فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ ، وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ

 

ظلم کنیم ظلم می بینیم. دست بگیری دستت را می گیرند . این طبیعت دنیاست. چیزی که عوض دارد گله ندارد.

خیلی قائل به حق الناس باشید. فکر نکنید تا صبح برای امام حسین علیه السلام گریه کنید قیامت کاری به کارمان ندارند. شب عاشورا ابی عبدالله علیه السلام به اصحاب فرمود فردا همه به شهادت می رسید اما اگر بدهی به کسی دارید بروید تسویه کنید. وقتی کاروان وارد کربلا شد خیمه ها را به پا نکردند تا زمین را به قیمت ٦٠٠٠ درهم از صاحبش خریدند بعد فرمان برپایی خیمه ها را دادند.

اَوَّلُ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِ الشَّهيدِ كَفّارَةٌ لِذُنُوبِهِ اِلاَّ الدَّيْن. اولین قطره حون شهید که به زمین می رسد کفاره گناهان اوست مگر دین که به گردن اوست.

اگر خواب میت دیدید راحت از کنارش نگذرید. اگر غمگین است یعنی یکجا گیر است. شکلات و شیرینی خوب است ولی برای گرسنه کفش و کلاه نمی فرستند. بدهی او را بدهید.

بعضی ها تو سر حق الله می زنند که حق الناس را برجسته تر کنند. کی گفته حق الله مهم نیست. نماز حق الله است. پس نماز نخوانیم خدا می بخشد؟

چشم را رعایت نکنیم چوبش را می خوریم. زبان را کنترل نکنیم چوبش را می خوریم. گوش را کنترل نکنیم چوبش را می خوریم.

حضرت عیسی علیه السلام از قبرستانی می گذشت. فرمود خدایا روح صاحب این قبر را برای من اظهار کن. روح صاحب قبر احضار شد. فرمود از آن طرف چه خبر؟ گفت چه بگویم؟ دلم خون است. در دنیا شغلم هیزم کشی بود. باری را به منزلی رساندم و برای خلال دندانم تکه نازک و کوچکی از آن ٢ من چوب کندم. از روزی که مرده ام تا به حالا سر این خلال چوب اذیتم می کنند و می گویند به چه حقی آن را کندی؟

حاج آقا شتر را با بارش می برند، شما گیر دادی به یک خلال دندان؟ قرآن می فرماید قیامت مثقالی حساب می کنند. نمی گویند دزدی زیر ١٠٠ میلیون نوش جانتان.

آقای رئیس، آقای کارمند از کارت بدزدی آن دنیا مو را از ماست می کشند.

جزع و فزع یا در این دنیاست یا در آن دنیا.

خانه هایتان را به نور قرآن روشن کنید تا شر از زندگیتان دور شود. ساز و آواز فقر می آورد.

رسول خدا می فرمایند فقیر واقعی کسی است که روز قیامت طلبکارها بریزند سرش. ابتدا از اعمال مقبول او بر می دارند تمام که شد از گناهان خود بر پرونده او می گذارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین