عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران از برپایی موکب جمکران در مسیر نجف تا کربلا با شعار «مع امام منصور» خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام سید مهدی هاشمی زاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: با توجه به فرمان  امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) که به مردم بگویید به این مکان بیایند و آن را عزیز شمارند؛ یکی از سیاست‌های ما معرفی مسجد در فضاهای مختلف از جمله در فضای همایش جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام هاشمی زاده ادامه داد: در ایام اربعین حسینی خادمان مسجد مقدس جمکران با هدف نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و ترویج فرهنگ مهدویت در قالب موکب به زائران پیاده مسیر کربلا تا نجف خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: خادمین این مسجد از حدود دهم صفر تا اربعین حسینی با برپایی موکب در فاصله حدود 15 کیلومتری کربلای معلی خدمات فرهنگی و پذیرایی به زائران ارائه خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هزینه‌های این موکب با کمک‌های مردمی تامین می‌شود، بیان کرد: مومنین خداجوی برای اهدای کمک‌های نقدی برای تامین هزینه‌های این موکب می‌توانند وجوه خود را به شماره حساب 2555555501 نزد بانک ملت واریز کنند و یا برای هماهنگی پرداخت کمک‌های غیر نقدی به صورت حضوری به روابط عمومی مسجد مقدس جمکران مراجعه کرده و یا با شماره 02537253417 تماس حاصل نمایند.

حجت الاسلام هاشمی زاده ادامه داد: فصول اصلی خدمات‌دهی این موکب به جز پذیرایی‌های میان وعده، خدمات فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت سه وعده با مقدمات کامل، قرائت قرآن و فعالیت‌های دارالقرآنی را برنامه‌ریزی کرده با سایر نهادهای فرهنگی فعال در این حوزه نیز همکاری خواهد داشت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ثواب ختم قرآن کریم به روح شهدای حشد الشعبی عراق اهدا خواهد شد.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این موکب فعالیت بخش کودکان گل نرگس، پاسخگویی به سوالات مهدوی با رویکرد مخاطبین غیر ایرانی با رعایت حفظ فضای فرهنگی و سنتی جامعه عرب زبان کشور عراق است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: شعار این موکب پس از مشورت با کارشناسان مختلف حوزه علمیه قم، عبارتی از زیارت عاشورا با عنوان " مع امام منصور " است که در برگیرنده مفاهیم بلند مهدویت می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمهیدات اولیه برای مکان‌یابی دقیق موکب با اعزام گروه پیشتاز به منطقه صورت گرفته و به زودی مکان موکب نهایی و اطلاع رسانی خواهد شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین