عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
نماينده ستاد عتبات دانشگاهيان در عراق اعلام كرد:
نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در عراق اعلام كرد:‌ نام نويسي براي دور بعدي اعزام كاروان به عتبات در ماه آذر انجام مي گيرد كه در فواصل بعدي زمان دقيق ثبت نام اعلام خواهد شد و اعزام كاروان ها نيز از نيمه بهمن 94 آغاز و تا فروردين 95 ادامه خواهد داشت.
عقیق:رضا همداني نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با اشاره به اعزام منظم كاروان هاي دانشجويي به عتبات و ويژه برنامه هاي فرهنگي براي اين افراد گفت: برنامه هاي فرهنگي با كمك و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق دنبال مي شود و تاكنون با استقبال دانشگاهيان همراه بوده است.
وي با بيان اينكه جوانان و دانشگاهيان، تمايل بيشتري براي برنامه هاي فرهنگي دارند گفت: برنامه سفر دانشگاهيان به عتبات بر اساس همان برنامه سازمان حج و زيارت انجام مي گيرد اما از جهت برنامه ريزي در سفر به ويژه برنامه هاي فرهنگي، مستقل عمل مي كند.
همداني خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه مقام معظم رهبري، عنايت خاصي روي قشر جوان دارند و با توجه به هجمه هاي مختلف بويژه مجازي كه متوجه جوانان و دانشگاهيان است، تمركز ويژه اي بر روي كار فرهنگي داريم.

لازمه آشنايي دانشجويان با انقلاب، آشنايي با فرهنگ عاشوراست
وي با بيان اينكه برخي معضلات اجتماعي ناشي از پايين بودن كارهاي فرهنگي است گفت: هيچ كار فرهنگي به اندازه سفرهاي زيارتي جواب نمي دهد مخصوصا در شرايط كنوني كه فرهنگ عاشورا از ضروريات دانشجويان و اساتيد است؛ در واقع اگر بخواهيم دانشجويان با انقلاب و جنگ آشنا شوند اول بايد با فرهنگ عاشورا آشنا شوند كه بدانند رزمندگان ما چكونه و بر اساس چه الگويي عمل كردند.
نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در عراق درباره نحوه گزينش افراد گفت: هر كس داوطلب شود مي تواند ثبت نام كند. ما در تابستان با اينكه دانشگاه ها تعطيل بود و هواي عراق، گرم بود، در كمتر از ده روز، 54 هزار نفر ثبا نام كردند كه البته به دليل كمبود ظرفيت، قرعه كشي كرديم و در اين دوره كه تا 27 آبان ادامه خواهد داشت، حدود 12 هزار نفر مشرف مي شوند و تاكنون دو سوم از افرادي كه قرعه به نامشان در آمده ، مشرف شده اند.

استقبال دانشجويان از برنامه هاي بعثه رهبري
وي با اشاره به استقبال دانشجويان از برنامه هاي فرهنگي كه بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي كند به ويژه همايش احلي من العسل گفت:‌ به صورت مكرر، دانشجوياني كه در اين برنامه شركت داشته اند، درخواست اجراي آن در دانشگاه ها را داشته اند و مي گويند كه ما از طريق اين همايش با جنگ و دفاع مقدس و تاسي شهدا به سيره سيدالشهداء آشنا شديم. و به نظرم اين تجربه نشان داد كه دانشجويان، تشنه مباحث مربوط به شهدا هستند.
وي در خصوص ثبت نام جديد از متقاضيان دانشگاهي براي سفر به عتبات اعلام كرد:‌ ثبت نام در ماه آذر انجام مي گيرد كه در فواصل بعدي زمان دقيق ثبت نام اعلام خواهد شد و دور جديد اعزام كاروان ها نيز از نيمه بهمن 94 آغاز و تا فروردين 95 ادامه خواهد داشت.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین