عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله موسوی بجنوردی تاکید کرد:
جنایات یزید و مظلومیت اهل بیت(ع) از سوی زنان عاشورا به خوبی به تصویر کشیده شد؛ لذا زنان عاشورا جزء متمم این قیام بودند و این بزرگواران انقلاب حسین(ع) را زنده نگه داشتند.
عقیق:آیت‌الله سیدمحمدکاظم موسوی بجنوردی، رئیس دانشگاه معارف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زنانی چون حضرت زینب(س) و دختران امام حسین(ع) فاطمه و سکینه(س) قهرمان کربلا بودند. این بزرگوران در سخنرانی‌های که در روز 12 محرم درکوفه کردند، پیام کربلا را به دنیا عرضه کردند. مجادله حضرت زینب با ابن زیاد حیثیت ابن زیاد را لکه دار کرد.
وی در ادامه افزود: در شام آن سخنانی که حضرت زینب(س) با یزید کرد. حیثیت یزید را مفتضح ساخت. بعد از این سخنرانی می‌بینیم که یزید اهل بیت را به خانه خود برد و خانه را سیاه‌پوش کرد و اظهار ندامت کرد و گفت خدا لعنت کند ابن زیاد را من نگفته بود که چنین کند.
موسوی بجنوردی تصریح کرد: زنان در واقعه عاشورا قهرمان اصلی بودند. اما حضرت زینب(س) و دختران سیدالشهدا نقش بسیار مهمی در احیای نهضت عاشورا ایفا کردند. در اثر سخنرانی فاطمه دختر امام 4هزار تواب شکل گرفت و اینها به خون‌خواهی از امام حسین به پا خواستند و عاشورا را زنده نگه داشتند و اگر این سخنرانی‌ها بعد از قیام صورت نمی‌گرفت دشمنان ائمه این قیام را کور می‌کردند.
رئیس دانشگاه معارف دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اما این واقعه برای بشریت همچنان زنده مانده است. و هر چه زمان بگذرد زنده تر می‌شود؛ یک شاعر عرب می‌گوید «هرچه از تاریخ بگذرد نام حسین از بین نمی‌رود و تجدید می‌شود». چرا چون قیام امام حسین(ع) بر علیه ظلم و تعدی است و علیه بی‌عدالتی. به همین خاطر روز به روز زنده نگه داشته می‌شود. زنده نگه داشتن قیام بزرگ عاشورا به حق تجدید حیات به اسلام داد. اما این تجدید حیات چه کسی به مرحله اثبات رساند همین زنانی که در کربلا بودند و با سخنرانی‌های خود مردم را روشن کردند و بنی‌امیه و یزید را و کسانی که از آنهه حمایت می‌کردند را رسوا کردند.

شهادت مردان زنان عاشورا را به میدان آورد
موسوی بجنوردی تصریح کرد: تمام مردان در عاشورا شهید شدند و این زنان بودند که نگذاشتند این قیام کور شود. و این قیام در تاریخ به یک مسئله بزرگ تبدیل شد و جامعه اسلامی عاشورا را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد. آن سخنرانی که حضرت زینب در بازار زرگرها کرد؛ ابتدا هدف امام حسین از قیام را مطرح کرد سپس یزید را معرفی کرد که این شخص غاصب، سگ‌باز، قمارباز و دائم‌الخمر است و به جامعه معرفی کرد که این شخص کیست.
وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در محاوره‌هایی که با ابن‌زیاد داشت( این محاوره در تاریخ طبری آمده است طبری نیز سنی بود) مادرت به عزایت بنشیند یعنی پدر تو مشخص نیست که چه کسی است. «ای فرزند مرجانه، در آن روز چگونه می‌توانی به این گناه عظیم پاسخ دهی؟ مادرت به عزایت بنشیند».
ابن زیاد خواست قلب حضرت زینب را بشکند گفت دیدی کار خدا را که فرزندانت و برادارنت چگونه شهید شدند حضرت زینب فرمود «ای پسر مرجانه، قسم به جانم تو پسران ما را کشتی، به بانوان ما بی‌احترامی کردی، شاخه‌هایم را قطع و ریشه‌هایم را بریدی اما من چیزی زیبایی چیزی ندیدم» اینها در تاریخ طبری 1100سال پیش است ثبت شده است.
پس باید دوباره تاکید کنم که پیام عاشورا را عمدتا حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و دختران امام نقل کردند. این بزرگواران بیداد کردند به قدری زیبا آنچه در عاشورا گذشت را شرح دادند که همه را متعجب کرد. جنایات یزید و مظلومیت اهل بیت(ع) را به خوبی شرح دادند؛ لذا زنان عاشورا جز متمم قیام عاشورا بودند اینها مطالبی نیست که فراموش شود این بزرگوران انقلاب حسین را زنده نگه داشتند.

یزید در دامن مادر مسیحی رشد یافت
موسوی بجنوردی تصریح کرد: من در قیام عاشورا بسیار مطالعه کردم به نظر من اگر قیام عاشورا نبود امروز نامی از اسلام نبرده نمی‌شد. به این علت که فردی خلیفه مسلمین شد که مسلمان نبود و مسیحی بود؛ رسما قماربازی و شراب‌خواری می‌کرد. قیام امام حسین(ع) بود که تجدید حیاتی دوباره به اسلام بخشید.
وی گفت: الان چندین قرن از این قیام می‌گذرد چه ظالمینی آمدند تا این قیام مخدوش کنند ولی نتوانستند پهلوی آمد نتوانست من در عراق بودم به یاد دارم کسانی که با پای پیاده به کربلا می‌آمدند شهید می‌شدند الان روز به روز مردم انقلابی‌تر و عاشق‌تر به امام حسین می‌شوند و الگوی امروز تشیع که اسلام راستین است قیام امام حسین است.
وی در توضیح بیشتر این ادعا که یزید مسیحی بود گفت: مادر یزید «میسون» نام داشت. میسون در چادر زندگی می‌کردند و بسیار زیبا بود و به شعر و شاعری شهرت داشت. روزی میسون داشت معاویه را هجو می‌کرد که بزهای نر ما بهتر از معاویه است و چادرهای ما بهتر از کاخ معاویه است. معاویه از این سخن عصبانی می‌شود و میسون را طلاق می‌دهد یزید در این ایام 3 سال داشت و میسون او را پیش خود برد و تا 12 سالگی پیش میسون بود و خانواده او که همگی معتقد به مسیح بودند بار آمد. پس یزید به مسیحیت پرورش یافت.

مواجهه زینب(س) با یزید
موسوی بجنوردی اظهار کرد: یزید در مجلس علنی می‌گوید وحی نیامده است و هاشم با حکومت بازی کرده است و منکر وحانیت شد .«هاشم با حکومت بازی کرد. وگرنه، نه خبری از آسمان داشت و نه وحی بر او نازل شد من از نسل «خُندُف» نیستم اگر از فرزندان احمد انتقام نگیر». در این هنگام حضرت زینب فریاد کشید «ای یزید، آیا گمان کرده‌ای از اینکه ما را گرفتار ساختی و به صورت اسیر در این شهر و آن شهر گرداندی، این کارها سبب بی‌مقداری ما و دلیل قدرتمندی تو خواهد بود؟ و خداوند مدد کار توست؟ و با این خیال، با غرور و نخوت، به اطراف خود می‌نگری و امور دنیا را به کام خود می‌بینی، در حالی که حق شایستگان را به ناحق غصب کرده و دلباخته امور سطحی شده‌ای؟ و گمان داری که قدرت و زندگی برایت خوشی همیشگی خواهد داشت؟ بر مرکبی که سوار شده‌ای آرام‌تر حرکت کن؛ مگر فراموش کردی که خداوند فرمود: «کافران نپندارند مهلتی که به آنان داده شده به سودشان خواهد بود، بلکه به آنها فرصت می‌دهیم تا بر گناه خویش بی‌فزایند و با رسوایی، به کام عذاب خوارکننده وارد شوند».
وی در آخر گفت: ما باید حقایق را بیان کنیم برای من روشن است نه از باب اینکه شیعه علی هستم. من بسیار مطالعه کردم اگر قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا نبود اسلام تحریف می‌شد؛ و اسمی از اسلام نمی‌ماند قیام امام و شهادت ایشان حق بزرگی بر اسلام دارند. و پیام‌آوران اصلی این انقلاب به حق زینب(س) و دختران سیدالشهدا هستند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین