عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کارشناس دینی تبیین کرد:
یکی از پژوهشگران حوزوی، تقوا، عدم پیش داروی و حیا در خلوت را از جمله ویژگی های صالحان برشمرد.
عقیق:حجت‌الاسلام احمد درویشوند، در مراسمی که در مسجد محمد رسول‌الله برگزار شد، با اشاره تفاوت احادیث قدسی و آیات قرآن کریم پرداخت و بیان داشت: قرآن کریم یک معجزه الهی است که فقط بر دل و جان پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و در طول تاریخ در آن تحریفی رخ نداده است اما احادیث قدسی سخنانی از جانب خداوند با انبیا الهی است و ممکن است در طول زمان در آن‌ها تحریف‌هایی صورت گرفته باشد.

وی در ادامه به بیان اوصافی از بندگان صالح خدا پرداخت و با ابراز این نکته که صالحان از دید قرآن، وارثان واقعی زمین‌اند، عنوان داشت: اولین نشانه‌ای که بندگان صالح خدا دارند و هرگز از خود دور نمی‌کنند، تقوای الهی است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: میزان تقوا در انسان‌ها نشان دهنده میزان پایبند بودن آنها به تمام اعمال دینی یا انسانی است و این مهم شرط برتری انسان‌ها نزد خداوند است.

حجت‌الاسلام درویشوند، دیگر نشانه تقوا در افراد صالح را عدم پیش‌داوری در امور دانست و ابراز داشت: پیش‌داوری درباره هرکس، توهین به اوست و خداوند کسانی را که درباره دیگران قضاوت زود هنگام انجام می‌دهند را ملامت می‌کند، اما انسان‌های صالح، هرگز این عمل را انجام نمی‌دهند و برای کوچک‌ترین قضاوت‌ها نیز اهمیت خاص و ویژه‌ای قائل می‌شوند.

این کارشناس دینی در پایان، حیا در خلوت را یکی دیگر از نشانه‌های صالحان خواند و تصریح کرد: انسان‌های صالح در خلوت‌های خود از خدا شرم و حیا می‌کنند و او را بر تمام اعمال خود دانا می‌بینند؛ بنابراین از انجام گناه در خلوت‌های خود خودداری می‌کنند و در خلوت خود نیز آنگونه هستند که در بیرون و در بین مردم هستند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین