عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم جامعه برای استوار ماندن پرچم امام حسین(ع) در هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کنند و نذر می‎دهند.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هیئت‌های مذهبی و مبلغین فعالیت‌های قابل توجهی دارد، گفت: در ماه محرم و صفر برای مبلغین اهدافی را پیش‎بینی کردیم که از جمله آنها ساماندهی و تبیین معارف اهل بیت(ع)، ترویج مکتب عاشورایی و ارتباط آن با انقلاب اسلامی، بیان معارف قرآنی و بصیرت‎افزایی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در ماه محرم و صفر شاهد کیفی‎سازی تبلیغ هستیم، تصریح کرد: با توجه به تخصصی‌تر شدن کار مبلغان، آموزش خطیبان و خطبا در سطح کشور تبلیغ نیز کیفی‎تر خواهد شد.

×× مبلغان ویژگی‎های جهان اسلام و بصیرت‎افزایی را بیشتر تبیین کنند

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان در این مقطع کنونی لازم است برای مردم ویژگی‎های جهان اسلام و بصیرت‎افزایی را بیشتر تبیین کنند، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده، برنامه‎های محرم امسال از کیفیت و کمیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد.

حجت الاسلام خاموشی از ظرفیت بالای فرهنگی و اجتماعی جامعه مادحین و شاعران آئینی گفت و افزود: مادحین سرمایه عظیم اجتماعی کشور هستند؛ چراکه در ایام محرم بیش از 80 درصد مردم جامعه برای استوار ماندن پرچم امام حسین(ع) در هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کنند و نذر می‎دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جامعه مادحین حرکت و جریان اجتماعی را با دین، مذهب، عشق و ذوات مقدسه اهل‌بیت(ع) همراه می‏‎کنند خاطرنشان کرد: این ظرفیت‎ها باعث تاثیرگذاری و نفوذشان در جامعه و مردم خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: جامعه مادحین و مبلغین سرمایه عظیم اجتماعی را ایجاد می‌کنند که اگر بخواهیم در بحث سرمایه‌گذاری اجتماعی سهم‌بندی داشته باشیم، باید سهم عمده‌ای را به هیئت‌های مذهبی و قشر مرتبط به مداحان اهل بیت(ع) اختصاص دهیم.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین