عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه عنوان کرد؛
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب شد که دنیا دین اسلام را بهتر بشناسند گفت: قبل از انقلاب ایران اکثریت جهان با اسلام بیگانه بودند و عزاداری روز عاشورا فقط در چند نقطه برگزار می‌شد اما امروز شاهدیم که در سراسر جهان مراسم عزاداری برپا می گردد.
عقیقحجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای جمعه شب در جمع عزاداران حسینی پردیسان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید دعوت خدا و پیامبر خدا(ص) را اجابت کنید چون شما را زنده می‌کند.
وی با بیان اینکه انسان دارای دو بعد است یک بعد زمینی و مادی و دیگری بعد آسمانی و روحانی ابراز داشت: بعد زمینی انسان با حیوانات مشترک است و بعد آسمانی ممکن است  از ملائکه بالاتر رود.
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید دین اسلام بر پنج پایه استوار است، نماز، روزه، حج، جهاد و ولایت و از هیچ چیزی به اندازه ولایت سؤال نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه ولایت است که مروج و خمیرمایه احکام است افزود: اگرچه نماز، عمود دین است و حج بزرگ‌ترین مراسم اسلامی است، ولی اگر ولایت نباشد ارزش آنها از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام و المسلمین تکیه‌ای با بیان اینکه مکتب اسلام پس از پیامبر(ص) از بین نمی‌رود گفت: راه و رسم دین ما را خدا می‌داند و اوست که باید خوراک این سرشتی را که فراهم کرده به ما دهد، پس بعد از پیامبر(ص)، خداوندباید دست بنده را بگیرد و ارتباط او را با خود حفظ کند.
وی بیان کرد: پس از شهادت پیامبر(ص) دین برچیده نمی‌شود و علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) انتخاب می‌شود و پس از شهادت امام علی(ع) نیز امام حسن(ع) جانشین او می‌شود تا دین دوام داشته باشد و همین‌طور هرکدام از امامان که شهید می‌شوند امام بعدی جانشین او می‌شود تا اینکه این مقام به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) رسیده است.
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: اگر جهان،  توان تحمل و آمادگی یک امام جهان شمول را ندارد خداوند او را از ظرفیت ما انسان‌ها و نه از دنیا غائب می‌کند تا شرایط ظهورش فراهم شود.
وی با بیان اینکه توسعه دین و دیانت در سراسر عالم یکی از اهداف ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است گفت: باید در انتظار روزی باشیم که دین تمام دنیا را در برگیرد و این امکان ندارد، مگر اینکه انسان‌ها آماده استقبال از امام زمان(ع) باشند.

تأمین عدالت در دنیا یکی از اهداف ظهور امام زمان(عج) است
حجت الاسلام و المسلمین تکیه‌ای با اشاره به اینکه تأمین عدالت در دنیا یکی دیگر از اهداف ظهور امام زمان(عج) است عنوان کرد: اگر یکی از صفات خداوند عدل است پس تمامی فعل و انفعالات عالم هم باید به عدالت بگراید.
وی اذعان داشت: امروز در دنیا عدل وجود ندارد و در حادثه منا شاهد بودیم که با شهید شدن حجاج،  صدایی از کسانی که در جهان ندای حقوق بشر می‌دهند در نیامد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه،  عالم‌گیر شدن دین اسلام را هدف سوم ظهور معرفی کرد و گفت: اراده خدا بر این است که حکومت واحد دنیا را در بربگیرد و روزی خواهد آمد که جریان عالم به اراده یک شخصیت که از جانب خداوند هست اداره می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب شد که دنیا دین اسلام را بهتر بشناسند ادامه داد: قبل از انقلاب ایران اکثریت جهان با اسلام بیگانه بودند و عزاداری روز عاشورا فقط در چند نقطه برگزار  می شد؛  اما امروز شاهدیم که در سراسر جهان مراسم عزاداری برپا می گردد.
حجت الاسلام و المسلمین تکیه‌ای گفت: صدای دین و عدالت به تمام جهان رسیده است، ولی هنوز شرایط ظهور آقا فراهم نشده است و با یک همت بلند می‌توانیم راه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین