عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
شب اول محرم در هیئت محبان الرضا (ع)
مجلس اهل بیت تاریخ مصرف ندارد. آب که دست شما دادند مجلس امام حسین(ع) برپا کنید و بگویید السلام علیک یا اباعبدالله.سعی کنید تا حال خود را در محرم نگه دارید تا چشمتان به حقایق باز شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام سید علیرضا حسینی و مداحی حاج محمد نوروزی و کربلایی مقداد پیر حیاتی در هیئت محبان الرضا (ع) بقعه طرشتی برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسینی را بخوانید:

_ حدیث کساء حدیث بسیار عجیبی است. زمانی که حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن و امام حسین آمدند  آیه تطهیر نازل شد. امیرالمؤمنین از پیامبر سؤال کردند که این مجلس ما چه فضیلتی دارد. پیامبر فرمودند که کسی که یاد ما مجلس ما کند خداوند غم و همش را از بین می برد. اگر مشکل دارید حدیث کساء بخوانید بی نظیر است.

_ مجلس اهل بیت تاریخ مصرف ندارد. آب که دست شما دادند مجلس امام حسین(ع) برپا کنید و بگویید السلام علیک یا اباعبدالله. مجلس اهل بیت محدود به جلسات نیست. راه انداختن مجلس اباعبدالله با امام سجاد(ع) بوده است که ایشان به تنهایی می نشستند و یاد اباعبدالله می کردند.

_ یاد اهل بیت مختص به عزاداری و مجالس نیست. هر لحظه ای که توانستید به یاد اهل بیت باشید. اما یاد اهل بیت یک بهاری دارد و آن محرم و به خصوص دهه اول محرم است. یا حسین این دهه با یا حسین همه سال ها فرق دارد. دهه اول محرم خیلی عظیم است. جریان علنی کردن مجلس اباعبدالله روی دوش امام رضا(ع) بوده است. امام صادق(ع) به صورت مخفیانه برای اباعبدالله مجلس می گرفتند.

_ سعی کنید تا حال خود را در محرم نگه دارید تا چشمتان به حقایق باز شود. نگذارید شیطان این حال را از شما بگیرد. یکی از دلایلی که در محرم ها دل ها زود شکسته می شود این است که دل آقا امام زمان در محرم می شکند. اگر حال خود را در محرم نگه داریم کمی از حال آقا امام زمان را می فهیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین