عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام ناصری‌پور خبر داد
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های سازمان متبوع خود در ایام محرم گفت: تمام برنامه‌های مؤثر پنج سال گذشته را در پنج دهه تجمیع کرده‌ایم. همچنین در میدان امام حسین(ع) ۱۰ تکیه ویژه به ارائه خدمات می‌پردازند.
عقیق:نشست خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیرامون برنامه‌های محرم و صفر 1437 با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی این سازمان برگزار شد.

 

وی در ابتدای این نشست گفت: ظرفیت فرهنگی محرم طبق آمار مراجع قضائی و انتظامی، بالاترین ظرفیت فرهنگی در کشور ماست، این در روزگاری است که بیشترین تهاجم فکری و فرهنگی علیه اسلام ناب را شاهد هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های پنج ساله گذشته را تجمیع کردیم تا با رویکرد جدید تحت عنوان «جلوه سوگ» نسبت به اشاعه مکتب عاشورا اقدام کنیم. به همین منظور پنج دهه را از ابتدای محرم تا اربعین حسینی(ع) انتخاب کرده‌ایم که به تناسب، برنامه‌هایمان را اجرا کنیم.

وی افزود: در دهه اول ویژه‌برنامه‌های فرهنگی داریم و انتهای دهه با تجمع 15 هزار نفری در میدان امام حسین(ع) همراه است. دهه دوم مختص اجرای تعزیه است و گروه‌های سرآمد تعزیه اجرای برنامه دارند. دهه سوم نیز دو گروه نمایشی به اجرای نمایش می‌پردازند که تاکنون اجرای یک نمایش با نام «وداع سرخ خورشید» قطعی شده است.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور ادامه داد: در دهه چهارم ویژه برنامه یک نذری ساده‌ را داریم که به جمع‌آوری نذورات مردم برای اجتماع عظیم اربعین اختصاص دارد. دهه پنجم نیز مختص عزاداری اقوام در میدان امام حسین(ع) است. دد واقع این میدان،‌ به تازگی تحویل سازمان فرهنگی هنری شده و مرکز ثقل برنامه‌های امسال ماست.

وی با تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) گفت: در این میدان 10 تکیه برپا می‌کنیم و رویکرد امسال،‌ ارتقای سطح رفتاری جامعه و سبک زندگی است. ان‌شاءالله با برافراشتن پرچم متبرک عتبه حسینی در این میدان در عصر چهارشنبه (22 مهر) تکیه‌ها افتتاح می‌شوند.

ناصری‌پور تکیه‌های مستقر در میدان امام حسین(ع) را اینچنین معرفی کرد: 1- تکیه مسیر کاروان کربلا 2- تکیه بصیرت (معرفی انحرافات عزاداری‌ها با محوریت شیعه لندنی) 3- تکیه پرده عشاق (تجلیل از خادمان حسینی) 4- تکیه شهدا (مختص پرداختن به وقایع انقلاب که در محرم رخ داد، گرامیداشت شهدایی که در روز عاشورا به شهادت رسیدند، نیز هم‌عهدی با شهدا) 5- تکیه آفتاب حجاب (بحث عفت را با تکیه بر شخصیت حضرت سکینه بررسی می‌کند) 6- تکیه احسان (نذری ساده) 7- تکیه هنر (سمپوزیوم هنری که در روز اربعین رونمایی می‌شود) 8- تکیه عتبات (با حضور ستاد عالی عتبات) 9- تکیه نایب‌الزیاره بودن (ثبت‌نام از افرادی که زائر کربلا هستند و زیارت به نیابت آن‌هایی که نمی‌توانند مشرف شوند) 10- تکیه پذیرایی.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: 3 خیمه نیز با محوریت سبک زندگی عاشورایی داریم که به ویژگی‌هایی نظیر «ادب، وفا، توبه، اطاعت پذیری» می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: بر آستان اشک،‌ نوگلان حسینی، پرده‌خوانی، شعر آیینی،‌ مقتل‌خوانی ظهر عاشورا و اقامه نماز جماعت این روز از دیگر برنامه‌های ماست. همچنین محصولات محتوایی داریم نظیر 40 منبر یک دقیقه‌ای (صوت منبری‌های معروف و معاصر تهران) و اشعار ویژه دهه اول که روی لوح فشرده ارائه می‌شود.

ناصری‌پور همچنین از امضای تفاهم‌نامه با حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران خبر داد و گفت: 110 مبلّغ نیز به 110 هیأت تهرانی اعزام می‌شوند که یک ربع قبل از سخنران به شبهات روز پاسخ دهند.


در پایان این مراسم پوستر ویژه‌‌برنامه‌های «جلوه سوگ» رونمایی شد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین