عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گفت: آل‌سعود لیاقت پرده‌داری کعبه را ندارد و مکه باید آزاد شود.
عقیقآیت‌الله نورالله طبرسی در مراسم گرامی‌داشت جان‌باختگان حادثه منا در مسجد جامع ساری که با حضور مردم و مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تلخ منا و سقوط جرثقیل در مکه دو عید مسلمانان را عزا کرد و این حادثه برای مسلمین بسیار سنگین بود.

وی تصریح کرد: غیر از مردم مسلمان ایران 24 کشور دیگر نیز درگیر این حادثه تلخ بودند و بی‌کفایتی آل‌سعود در این حادثه به خوبی مشخص شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه کشتار مسلمانان در منا به مسائل عقیدتی ضددینی و ضدشیعی آل‌سعود برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: عدم همراهی نیروهای امدادی و پلیس آل‌سعود مبین این موضوع است.

وی اضافه کرد: اگر آل‌سعود در این حادثه بی‌کفایتی و بی‌توجهی نمی‌کرد، این حادثه به این وضع در منا به وجود نمی‌آمد.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه کمیته‌ حقیقت‌یاب برای حادثه منا باید تشکیل شود، افزود: علت وقوع این حادثه باید به خوبی مشخص شده و مقصران این سانحه نه تنها به جهان اسلام بلکه به همه جهانیان مشخص شود.

وی تاکید کرد: مطالبه خون به ناحق ریخته شده مسلمانان حق مسلم همه مسلمین در سراسر جهان است و آل‌سعود مهم‌ترین مضمون این سانحه است.

وی با بیان اینکه قضاوت و جنایت آل‌سعود در منا به هیچ‌وجه از اذهان عمومی پاک نمی‌شود، یادآور شد: کنفرانس اسلامی باید در شورای وضعیت امنیت حج را به خوبی بررسی و نسبت به تامین امنیت آن در سال‌های آینده اقدام کند.

وی با اعلام اینکه مکه و مدینه محل برگزاری جنگ قبیله‌ای نیست، گفت: مکه خانه امن الهی است، آل‌سعود لیاقت اداره مکه و مدینه را ندارد، بنابراین مکه باید از دست آل‌سعود آزاد شده و مسئولان کشورهای اسلامی امنیت حج را برعهده بگیرند.

طبرسی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و نیز رژیم آل‌سعود در مکه، افزود: باید مسلمانان برای رهایی این دو اماکن مقدسه همه تلاش خویش را به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از کشورها به خاطر دلار و نفت آل‌سعود نسبت به کشتار مسلمانان در منا بی‌تفاوت شوند، تصریح کرد: مردم ایران از حق خودشان در قبال کشتار مسلمانان بی‌تفاوت نخواهند بود.

امام جمعه ساری با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر انقلاب در نوشهر در ارتباط با پاسخگویی آل‌سعود نسبت به کشتار مسلمانان در منا یادآور شد: بعد از سخنان رهبر انقلاب مسئولان عربستان حاضر به همکاری با مسئولان ایرانی شد و 180 درجه مواضع خویش را نسبت به حجاج کشور تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: واکنش برادران سپاه پاسداران نیز در نوع خود بسیار ارزشمند بود و این اقدام نیز در همکاری نیروهای آل‌سعودی بسیار اثرگذار بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: کشورهای منطقه اقتدار مردم ایران را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی می‌دانند و از طرفی کشورهای که به عراق کمک کردند نیز در جریان اقتدار ایران قرار دارند و به همین دلیل درباره مواضع ایران کوتاه می‌آیند.

وی در پایان گفت: کشورهای اسلامی باید مانند ایران نسبت به کشتار حجاج در منا حساسیت ویژه‌ای نشان دادند تا دیگر بار شاهد جنایت آل‌سعود در سرزمین امن الهی نباشیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین