عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
در قالب همایشی برگزار می شود:
پنجمین همایش ملی شعر آیینی با عنوان ۷۲ خط اشک به میزبانی دانشگاه پیام نور استان اصفهان و با حضور طلاب جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.
عقیق:حجت الاسلام  جعفر عمادی ، در نشست خبری همایش ملی شعر آیینی 72 خط اشک گفت: این همایش در راستای تبیین واقعه عاشورا از نگاه شعر آیینی انجام می شود که دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور علاقمند به شعر آیینی در این همایش شرکت می کنند.
دبیر همایش ملی شعر آیینی 72 خط اشک افزود: شعر عاشورایی و حماسه حسینی محور این همایش است که علاقمندان و شاعران می توانند آثار خود را در قالب مضامینی همچون عاشورا و ترویج فرهنگ اسلامی، سیره زندگی امام حسین(ع) و یاران باوفایش‏، درس ها و عبرت های عاشورا، شیوه های تبلیغ و ارشاد فرهنگ عاشورا و جلوه های فرهنگ عاشورا است.
وی ادامه داد: قیام عاشورا و حفظ روحیه آینده نگری و نفوذ پذیری بخش ویژه این همایش است آثار این بخش به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد و به صورت ویژه از آثار نمونه تجلیل می شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان، با اشاره به نحوه برگزاری همایش و دریافت آثار، گفت: علاقمندان با مراجعه به وب سایب همایش می توانند آثار خود را حداکثر تا 10 آبان ماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
وی یادآور شد: همچنین در راستای تقویت بعد بین المللی این همایش با همکاری جامعه المصطفی العالمیه اصفهان، بخشی برای نخستین بار دراین همایش برگزار می شود که روحانیون مبلغ و فارسی زبان می توانند آثار خود را در زمینه های عاشورا ارسال کنند.
حجت الاسلام عمادی، زمان برگزاری اختتامیه همایش را 30 آبان ماه و اول آذرماه اعلام کرد و گفت: این همایش با حضور شاعران برگزیده کشوری در محل دانشگاه اصفهان برگزار می شود که عموم مردم نیز می توانند در این آیین شرکت نمایند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین