عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
امام جمعه موقت قزوین
امام جمعه موقت قزوین کشتار مسلمانان در حادثه منا را نشان از بی‌کفایتی مسئولان و حکام آل‌سعود دانست.
عقیق:حجت‌الاسلام سید حسن موسوی‌موینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با اشاره به فاجعه از دست دادن هم‌وطنان عزیز ما در سرزمین منا اظهار داشت: در عید قربان امسال در صورتی که همه مسلمانان جهان بایستی این عید را جشن گرفته، تعدادی از مسلمانان برای انجام مناسک حج در سرزمین منا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود در عدم مدیریت برگزاری مناسک حج در منطقه رمی جمرات اضافه کرد: دولت عربستان با توجه به عدم کفایت و نداشتن صلاحیت لازم برای برگزاری مناسک حج باعث فاجعه و حادثه‌‌ای دیگر در موسم حج شد.

موسوی‌‌موینی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای عزاداری و اعلام سه روز عزای عمومی در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید قربان امسال با توجه به اینکه هر ساله پیام تبریکی را برای مسلمین جهان اعلام می‌داشتند، با توجه به این حادثه عظیم در قربانگاه منا سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وی با اشاره به پیگیری مسئولین وزارت امور خارجه در قبال حادثه منا بیان کرد: بی‌لیاقتی آل سعود حج امسال را خونین کرده و وزارت امورخارجه و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری بایستی موضع ایران را قاطعانه اعلام کنند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به اینکه در اربعین هر سال 20 میلیون زائر راهی کربلا شده عنوان کرد: دولت عراق و مسئولان آن کشور امنیت و جان میلیون‌ها زائر شیعه را بدون کوچکترین حادثه‌ای برعهده گرفته، ولی دولت عربستان نتوانسته است امنیت در حدود یک و نیم میلیون زائر که برای اعمال حج و مناسک حج به این سرزمین راهی شده است را برقرار کند.

وی با بیان اینکه دولت آل‌سعود شرایط جمعیت بالا را درنظر نگرفته است، گفت: پنهان کردن واقعیت‌های این فاجعه عظیم و عدم کفایت و بی‌لیاقتی مسئولان آل‌سعود می‌تواند پرده از بسیاری از مسائل این کشور را بازگو نماید.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که همواره در سخنرانی‌هایشان پیروزی از الگوی شهدا را خاطرنشان می‌کنند، افزود: رمز پیروزی و موفقیت ایران اسلامی در سایه الگوبرداری و ادامه راه شهدا می‌باشد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم جدی گرفتن تعلیم و تربیت در تمام مراحل آموزش دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با فراگیری علم و دانش و طی کردن پله‌های ترقی باید در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی گام برداشته و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته در جهان طنین انداز کند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس یادآور شد: دانش‌آموزان بایستی با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری و همچنین الگو قرار دادن راه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی روز به روز برای پیشرفت این کشور گام موثری بردارند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین