عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
شام شهادت امام محمد باقر (ع) در هیئت محبان الحسن (ع)
از آقا موسی بن جعفر(ع) روایت است که کمترین فضیلتی که به زائر قبر آقا سیدالشهدا(ع) داده می شود بخشیده شدن گناهان گذشته است.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم عزاداری شام شهادت امام محمد باقر (ع) باسخنرانی شیخ مهدی بنیانیان ، مداحی کربلایی نریمان پناهی ، حاج احد قدمی و کربلایی محمد جواد پرچمی در هیئت محبان الحسن (ع) برگزار شد .

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شیخ مهدی بنیاینان را بخوانید:

_ شنیدن فضائل اهل بیت رزق است. باید خدا را شاکر باشیم که اجازه شنیدن فضائل اهل بیت را به ما می دهد. هر کس فضائل اهل بیت را بشنود جایگاهش قابل قیاس با قبل نیست. منبر امام حسین(ع) منبر بیان فضائل امیرالمؤمنین(ع) و ذکر مصائب سیدالشهدا است. همه دعواها بر سر امیرالمؤمنین(ع) است. همه اختلافات حتی در زمان پیامبر هم بر سر امیرالؤمنین(ع) است.

_ دین بسیار محکم است. همه چیز تحت عدل الهی است. ما قبل از این که بر سر امامت با سنی اختلاف داشته باشیم بر سر عدل اختلاف داریم. خداوند فرموده هر طوری در زندگی عمل کنی همان را می بینی. امام باقر (ع) می فرمایند اگر می خواهید پشت سرتان حرفی زده شود همان حرف را پشت سر مردم بزنید.

_ از آقا موسی بن جعفر(ع) روایت است که کمترین فضیلتی که به زائر قبر آقا سیدالشهدا(ع) داده می شود بخشیده شدن گناهان گذشته است. از این روایات بالاتر هم خیلی داریم. در دعایی که بعد از زیارت امیرالمؤمنین(ع) آمده است اهل بیت می فرمایند بایستید رو به خدا و این زیارت را بخوانید. خداوندا من گناه کردم ولی الان کنار امیرالمؤمنین(ع) هستم گناهان من را حسنه کن. حسنات را به درجات و درجات را به غفران و غفران را به غفرات عالیات بدل کن.چون زائر علی بن ابیطالب(ع) هستم.

_ شهدا جایگاهشان در بهشت را خودشان انتخاب می کنند.یک قطره اشک بر امام حسین(ع) گناهان را می بخشد و این یک قطره اشک قابلیت این را دارد که آتش جهنم را خاموش  کند. جهنم تولید شده از گناه خلق است. یک قطره اشک بر سیدالشهدا قابلیت بخشیدن گناهان تمام عالم را دارد.

_ گریه کن امام حسین(ع) که محب سیدالشهدا باشد اعمال چهارده معصوم را دارد. نزدیک محرم و غدیر است و نگذاریم که با شبهات دوستدار امام حسین(ع) را مکدر کنند. اگر محب علی بن ابیطالب(ع) باشیم امتیازات فراوانی از ناحیه اهل بیت به ما رسیده است.

_ خداوند در آیه 5 و 6 سوره زمر که آیات بسیار مهمی است و مخصوص شیعیان علی بن ابیطالب است می فرماید که گروهی در عالم قیامت هستند که از دوری از جنب الله و اهل بیت حسرتی می کشند که از عذاب آنهایی که در جهنم هستند عذابشان بالاتر است. یعنی این ها در جهنم نیستند و عذاب حسرت را دارند که چه نعمتی داشتند و استفاده نکردند.

_ شیعه نگرانی بر گناهش ندارد. اوج بدبختی شیعه این است که آن طوری که از مادر متولد شده است از دنیا برود. خداوند انسان ها را به این دنیا آورده است که تکامل پیدا کنیم و عهد خود را با امیرالمؤمنین ثابت کنیم که واقعی است و جبران مافات کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین