عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سن ازدواج بالا رفته و این مساله حادثه آفرین است بنابراین باید سن ازدواج اصلی به از سی به بیست‌ سالگی تقلیل داده شود.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در مراسم تقدیر از فعالان امر ازدواج که در امامزاده حسن(ع) تهران و با حضور تعدادی از زوج‌های جوان برگزار شد، گفت: سن ازدواج بالا رفته و این مساله حادثه آفرین است بنابراین باید سن ازدواج اصلی به از سی به بیست‌ سالگی تقلیل داده شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی برای ازدواج ایجاد کرده‌ایم که باید این مسائل را کنار گذاشته و ازدواج‌ها را آسان کنیم به طوری که برخی آداب و رسوم‌ها ایجاد مشکل کرده و به خاطر برگزاری ازدواج در تالار مجللی به تاخیر می‌افتد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان که همه باید برای ازدواج تصمیم بگیریم، تاکید کرد: همه در این زمینه مسئولیم به طوری که از مسئولین هیات‌ها، نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها، افراد ثروتمند فامیل، ستاد نماز جمعه، ارتش و سپاه می‌توانند به ازدواج جوانان کمک کنند.

وی با اشاره به مشکل نظام آموزشی اظهار داشت: آموزش و پرورش دانش‌آموزان را باسواد می‌کند اما مهارتی به آنها نمی‌آموزد بنابراین همه به دنبال شغل دولتی هستند و در شرایطی که اگر تمام کارمندان را هم به خانه فرستاده و نیروهای جدید استخدام کنند فقط دو میلیون صندلی خالی در برابر هشت میلیون جویای کار وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان با مدرک بالا دیگر حاضر به پذیرفتن بسیاری از مشاغل نیستند بنابراین شرایط ازدواج را ندارند و سن ازدواج بالا می‌رود.

وی ماه های محرم و صفر را یکی دیگر از غل و زنجیرهای بر سر راه ازدواج دانست و تصریح کرد: اگرچه باید در روزهای عزا احترام اهل بیت(ع) را نگه داشت اما چرا باید دو ماه ازدواج تعطیل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حتی خود صیغه عقد مقدس است توضیح داد: به صرف خواندن صیغه عقد داماد موظف است نصف مهریه را بپردازد حتی اگر زندگی مشترک را آغاز نکرده است.

وی به همسران جوان توصیه کرد: عفت را درون پوشش آرایش در نگاه رعایت کنند و خانم‌ها با آرایش دل همسر دیگران را نبرند چرا که در غیر این صورت خدا دل شوهران آنها را به دیگران متمایل می‌کند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه یک مبنای علمی در تایید رابطه تعداد کم فرزند و تربیت بهتر وجود ندارد تاکید کرد: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ضد قرآن است چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید «تعداد کم بود و من آمار شما را زیاد کردم» این مساله نشان می‌دهد آمار زیاد باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه مهریه نرخ خانم‌ها نیست ادامه داد: به مهر صداق نیز هم می‌گویند و معنای آن این است که مهریه علامت صداقت مرد است و بر اساس حدیثی نبوی مهریه سنگین کینه می‌آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان خاطر نشان کرد: جوانان در زندگی به دنبال لقمه حلال باشند و از چشم و هم چشمی بپرهیزند چرا که لقمه حرام در مرد اثر می‌گذارد و زندگی را تلخ می‌کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
1
اخه خدا خیرت بده مگه تو ماهای دیگه چقدر ازدواج میکنن
خانواده ها خیلی توقعشون بالاست اعتماد نمی کنن ...وای پدرمون درومد خدا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین