عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
حجت الاسلام شهاب به خبرنگار عقيق گفت
خیلی از مخالفین شیعه تصمیم دارند شهادت حضرت زهرا(ع) و جایگاه این بانوی بزرگ اسلام را کم رنگ کنند. پس بنابراین تمام مسلمانان باید در راستای ترویج فرهنگ اخلاقی و منش این بانوی بزرگوار اسلام حرکت کنند و پاسدار ارزش ها و اعتقادات دین اسلام باشند.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالحمید شهاب» خطیب و کارشناس علوم مذهبی درباره پسندیده ترین کردار یک شیعه در روزهای فاطمیه که با عید نورزو مصادف شده است به خبرنگار عقیق گفت: «گرچه این نورزو برای ما ایرانیان به عنوان یک رسم ملی مورد احترام است ولی افق بالای این احترام، در تلآلو انوار فاطمی جلوه گر می‌باشد. بنابراین در این ایام به احترام اعزای صدیقه طاهره سلام الله علیها از نمادهای بارز شادمانی پرهیز نموده و به موضوع اصلی که همان صله رحم است و مصادیق سفارشارت فاطمی است بپردازیم.»

وی در ادامه سخنانش افزود: «بهتر است دید و بازدیدها به شکلی متین و درخور رفتار یک خانواده شیعه باشد. به این صورت که کاملا سنگین و خارج از هرشادباش باشد و در همان سه روز اول نوروز انجام گیرد. اگر بنا به دلایلی این دید و بازدیدها ادامه داشته باشد، نباید جلوه های شادی پیدا کند. مومنان باید توجه داشته باشند که دهه فاطمیه و شخص بزرگوار حضرت زهرا(ع) منزلت بسیار والای در نزد خداوند متعال دارد. خیلی از مخالفین شیعه تصمیم دارند شهادت حضرت زهرا(ع) و جایگاه این بانوی بزرگ اسلام را کم رنگ کنند. پس بنابراین تمام مسلمانان باید در راستای ترویج فرهنگ اخلاقی و منش این بانوی بزرگوار اسلام حرکت کنند و پاسدار ارزش ها و اعتقادات دین اسلام باشند.»

حجت الاسلام شهاب در صحبتهایش به بچه های هئیتی توصیه می کند که سال 92 را توسل به حضرت زهرا(ع) آغاز کنند تا برکت روزافزونی در طول سال داشته باشد. او  در پایان سخنانش گفت: «ای کاش می شد سال تحویل در کربلا باشم.» 

212008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
درود بر آقاي شهاب
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین