عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
حجت الاسلام محمدی عنوان کرد
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دلیل ظلم‌ستیزی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) با آن‌ها و پیروان‌شان عناد دارند، گفت: برای مقابله با دشمنان باید موضوع استکبار ستیزی و توحید را در مدیحه‌سرایی و تواشیح وارد کنیم.
عقیق: آئین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات تواشیح و ابتهال بعد از ظهر دیروز با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از برگزیدگان این مسابقات در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این برنامه محمدی طی سخنانی با اشاره به لزوم ارتقای این مسابقات گفت: مقام معظم رهبری چندین سال پیش خطاب به گروه‌های تواشیح فرمودند همخوانی قرآن شما خیلی عالی و در دنیا بی‌نظیر است اما شما درباره آهنگ‌ها و سرودهایی که درباره توحید و پیامبر است باید نوآوری کنید.

وی با اشاره به لزوم نوآوری در این رقابت‌ها خصوصاً‌ از نظر محتوایی گفت: این نوآوری باید از نظر ظاهری و محتوایی باشد خصوصاً‌ از نظر محتوایی یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع ظلم‌ستیزی و ظالم‌ستیزی است. دشمنان اسلام با پیامبر و اهل بیت(ع) به همین دلیل ظلم‌ستیزی ایشان و پیروانش، عناد دارند و باید این موضوع در‌ آثار شما گروه‌ها قرار گیرد البته مدح و ثنای اهل بیت(ع) خوب است که مورد توجه شما قرار گیرد اما باید در کنار آن درباره عزت و سربلندی مسلمانان هم باید آثاری داشته باشیم.

محمدی با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری بر علیه استکبار گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و صراحتاً بر علیه استکبار جهانی موضع گرفتند و تاکید دارند که دشمنی دشمن را فراموش نکنید و یا می‌فرمایند مواضع انقلابیتان را صریح بیان کنید حال ما جامعه قرآنی نباید در برنامه‌های قرآنی و مدیحه‌سرایی این موضوعات را مد نظر قرار دهیم اگر بخواهیم نسبت به این موضوعات مهم بی‌تفاوت باشیم فرق ما با دیگر جوامع اسلامی چیست.

رئیس سازمان اوقاف با اعلام حمایت از فعالان قرآنی که در زمینه استکبار ستیزی ورود پیدا کنند گفت: باید موضوع استکبار ستیزی در مدیحة‌سرایی و تواشیح وجود داشته باشد و کسی که در این زمینه ورود کند من به شخصه از وی حمایت خواهم کرد. همچنین باید در جامعه قرآنی توجه داشته باشیم که مطالعات مختلف امام خمینی و رهبر معظم انقلاب از جامعه کجای کار ما قرار دارد و چقدر به این موضوعات توجه می‌کنیم.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین