عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
حجت الاسلام دین پرور، رئیس بنیاد نهج البلاغه
فرهنگ عزاداری، خود يک مکتب و کلاس جداگانه و جاودانه برای انسان سازی، مبارزه با ظلم و ستم، امر به معروف و نهی از منکر، جنبش عواطف و احساسات برای شکوفایی ارزش ‏ها و به پيروزی رساندن ارزش ‏ها بر ضد ارزش‏ هاست.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین «سید جمال الدین دین پرور» رئیس بنیاد نهج البلاغه درباره رفتار و منش مردم در روزهای عید نوروز که با دهه فاطمیه مصادف شده است به خبرنگار عقیق گفت: «مردم باید حرمت این روزهای فاطمیه را داشته باشند و مراسم ها و جشن ها را در روزهای وفات فاطمه زهرا (ع) برگزار نکنند. در دین اسلام دید بازدید از بزرگترها، اعضای خانواده، دوستان و آشنایان توصیه شده است. به همین دلیل با حفظ حرمت این روزها می تواند انجام شود.»

وی افزود: «فرهنگ عزاداری، خود يک مکتب و کلاس جداگانه و جاودانه برای انسان سازی، مبارزه با ظلم و ستم، امر به معروف و نهی از منکر، جنبش عواطف و احساسات برای شکوفایی ارزش ‏ها و به پيروزی رساندن ارزش ‏ها بر ضد ارزش‏ هاست. باید همه مسلمانان موضوع به وجود آوردن و انتقال فرهنگ سنتی و اصیل مراسم های مذهبی همبستگی و وحدت داشته باشیم.»

حاج آقا دین پرور، سال تحویل امسال را در امام زاده صالح(ع) می گذارند و سه روز آخر دهه اول در مسجد اعظم تجریش برنامه دارد. او در پایان صحبتهایش گفت: شیرین ترین خاطره ام از نوروز مربوط به سال 1389 در کربلا است که بهترین سال تحویل عمرم بود.»212008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی اصغر اصغرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
0
روزهای وفات فاطمه زهرا (ع) // یعنی چی ؟؟؟

وفات نه شهادت // زیارت حضرت زهرا(س) رو نخوندید ....
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین