عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
یک مبلغ فعال در عرصه بین الملل گفت: ظرفیت امروز اربعین، یک ظرفیت بین المللی است و دیگر این چنین نیست که کسی بگوید که اربعین فقط یک سنت عربی و عراقی است.
عقیق: حجت الاسلام نقوی در سومین نشست از سلسله نشست‏های «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی»، که در مسجدجمکران برگزارشد گفت: یکی از مسایلی که برای استفاده تبلیغی از مرام انبیای الهی لازم است، این است که انبیای الهی همیشه فرصت هایی را برای تبلیغ و کار فرهنگی بوجود آوردند.
وی افزود:  یکی از فرصت هایی که اولیای الهی آن را بوجود آوردند، فرصت عظیم اربعین است که امام زمان(عج) آن را ایجاد کردند تا مردم و قلوب مردم متوجه این فرهنگ شود.
این  فعال تبلیغی با اشاره به تلاش دشمنان در عرصه اسلام هراسی خاطرنشان کرد: قبل از یازده سپتامبر موج اسلام خواهی عظیمی در جهان روی داده بود و مردم آمریکا هر روز به سوی اسلام کشیده می شدند ولی پس از یازده سپتامبر بود که غربی ها سعی کردند که اسلام را مقصر جلوه دهند.
حجت الاسلام نقوی بیان کرد:  روزگاری در کشور عراق مردم می ترسیدند که نام امام حسین(ع) را ببرند، ولی امروز میلیون ها نفر فریاد لبیک یا حسین(ع) را در کربلا فریاد می زنند که نشان دهنده اوج مدیریت الهی است.
وی گفت: چند سال پیش کسی تصور نمی کرد که روزی در کربلا چنین موجی ایجاد شود و این همه سیل خروشان مردم به سوی کربلا گسیل شوند؛ هیچ تهدید و محدودیتی نتوانست برای حضور زائران خللی ایجاد کند.
کارشناس و پژوهشگر حوزوی در آمریکا و عراق، تصریح کرد: وقتی داعش به عراق آمد ترس بسیاری حاکم شد، ولی مشیت خدا بر این بود که در همین سال جمیعی بیست و چند میلیونی در کربلا حاضر شود تا داعش بفهمد که نمی تواند برای شیعیان چنین رجز خوانی کند.
وی گفت: داعش دید که وقتی رهبری و مرجعیت ندایی برآورد همه به او لبیک گفتند و این داعش بود که به اندامش لرزه افتاد؛ مردم به حکم مرجعیت در جبهه‎های علیه داعش حاضر شدند و باعث شدند که این شکوه برای شیعیان ثبت شود.
حجت الاسلام نقوی اظهارکرد: متاسفیم که هنوز اربعین و ظرفیت های استثنایی اربعین کشف نشده است؛ ظرفیت امروز اربعین، یک ظرفیت بین المللی است و دیگر این چنین نیست که کسی بگوید که اربعین فقط یک سنت عربی و عراقی است.
این محقق بین الملل بیان کرد:همه ما باید کاری کنیم که هر کسی که با هر تفکری به کربلا می آید تغذیه خوبی از نظر فرهنگی داشته باشد که بعدها به مبلغ و سفیرعاشورا شود.



منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین