عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
فعالیت‌های «مدینه منوره پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2013» از امروز با حضور 270 شخصیت اسلامی در نخستین پایتخت اسلامی، آغاز می‌شود

عقیق:  فعالیت‌های «مدینه منوره پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2013» امروز رسما با مراسمی با حضور مسئولان حکومتی عربستان و هنرمندان، اندیشمندان فکری و دینی جهان آغاز می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این فعالیت‌ها که شاهد حضور 130 شخصیت اسلامی از خارج از عربستان و 150 شخصیت داخلی این کشور است، فیلم مستندی از مدینه منوره پخش خواهد شد که دربردارنده وجوه تمدنی نخستین پایتخت اسلامی است.

برگزاری دو نمایشگاه دائمی در کنار مسجدقبا و مسجدالنبی(ص)

 

بنابر این گزارش، در فعالیت‌های مدینه منوره در طول سال جاری نمایشگاه «سیره نبوی» در کنار مسجد قبا و نمایشگاه «محمد رسول‌الله(ص)» جنب مسجد النبی(ص) برگزار می‌شود.

عیسی القایدی رئیس کمیته رسانه‌ای فعالیت‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام درباره دیگر فعالیت‌های سال 2013 در مدینه گفت: برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که تاکنون 500 برنامه با حضور 50 گروه دولتی، خصوصی، محلی و منطقه‌ای قطعی شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها در بیش از 40 نقطه مدینه منوره در چهار گروه عمومی، جوانان، زنان و کودکان برگزار خواهد شد.

 

برگزاری اجتماع مسئولان رادیوهای قرآن و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی

 

30 کارگاه، 60 همایش، 32 جشنواره، 30 گعده، 20 مسابقه مرتبط با مدینه منوره و 60 نمایشگاه و همچنین برپایی موزه‌ها، دیدارهای فرهنگی و علمی، انتشار کتب، تولید فیلم و اجرای تئاتر و دوره‌های آموزشی و تورهای دیدار از جایگاه‌های تاریخی و تمدنی مدینه منوره و جلسات بحث و بررسی فرهنگی، اجتماعی و علمی از دیگر برنامه‌هایی است که برای فعالیت‌های «مدینه منوره پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2013» در نظر گرفته شده است.

مباحث قرآنی، چهارمین کنگره جهانی اوقاف، اجتماع مسئولان رادیوهای قرآن عضو آیسسکو، همایش‌های رسانه‌های مدینه منوره، همایش کمک‌رسانی مالی اسلامی، نمایشگاه عکس‌هایی از حرمین شریفین، کنگره بازخوانی گفتمان اسلامی در غرب برای تقویت گفت‌وگوی تمدن‌ها و ادیان در فرانسه، همایش مراکز فرهنگی و جمعیت‌های اسلامی اروپا، هشتمین اجلاس وزاری فرهنگ کنفرانس اسلامی، همایش مراکز علمی عربی اسلامی در خدمت تاریخ اسلام و همایش جهانی رسول اکرم(ص) و ... از جمله عناوین مراسمات مختلف این سال اعلام شده است.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین