عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
به مناسبت دهه كرامت، گردهمايي آداب و اخلاق رضوي با حضور دانشگاهيان، روحانيون، مداحان، زوجهاي جوان، تعدادي از مسؤولين عتبه حسيني برگزار شد.
عقیق:به مناسبت دهه كرامت، گردهمايي آداب و اخلاق رضوي با حضور دانشگاهيان، روحانيون، مداحان، زوجهاي جوان، تعدادي از مسؤولين عتبه حسيني و مدير و كاركنان سازمان حج و زيارت و شركت شمسا در سالن همايش هاي حرم مطهر امام حسين(عليه السلام)، سالن خاتم الانبياء، از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا، برگزار شد.
در اين گردهمايي حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با بيان معناي آداب و اخلاق رضوي بر لزوم الگوپذيري از سيره حضرت امام رضا(عليه السلام) در مورد آداب و اخلاق زندگي تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني امام را مظهر اسماء الهي برشمرد و افزود: امام داراي جنبه ملكي و ملكوتي است و جنبه ملكوتي امام براي همه قابل شناخت نيست زيرا افراد عاجزتر از آن هستند كه بتوانند اوج كمالات انسان كامل را دريافت كنند.
وي زيارت جامعه كبيره را بهترين منشور براي شناخت امام معصوم(عليه السلام) خواند و خاطر نشان ساخت: در زيارت جامعه كبيره به كمالات امام در تشريع و تكوين اشاره شده است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با اشاره بر اينكه زيارت امام رضا(عليه السلام) برابر با يك ميليون حج ثواب دارد، روح حج و سر حج را ولايت دانست و گفت: ولايت، شرط قبولي اعمال است و توحيد حقيقي بدون پذيرش ولايت انسان كامل ميسور نخواهد بود.
وي مشكل امروز جهان را دوري از معنويت و ادبستان خدا كه قرآن است برشمرد و گفت: بهترين كتاب اخلاق و ادب آموزي قرآن است كه به عنوان مادبه الله در روايات وارد شده است.
در اين جلسه شيخ فاهم الابراهيمي رييس امور تبليغات عتبه حسيني از سوي توليت عتبه حسيني، شيخ عبدالمهدي كربلايي ضمن خوش آمدگويي به حاضرين، فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(عليه السلام) را تبريك گفت.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا نيز مطالبي را در خصوص صفات اخلاقي و كمالات امام رضا(عليه السلام) بيان نمود.
در ادامه اين جلسه سرودي در مدح و ثناي حضرت علي بن موسي الرضا(عليه السلام) توسط جمع حاضر همخواني شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین