عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
سریال تاریخی «خیبر» به سفارش قطری‌ها با حضور بازیگران مشهور عرب در مصر، اردن و مراکش ساخته می‌شود.
عقیق: چند روزی است که فیلمبرداری سریال تاریخی جدید با عنوان «خیبر» به کارگردانی «محمد عزیزیه» در مصر آغاز شده است.




بنابر این گزارش، تاکنون تصاویر برخی درگیری‌ها و همچنین برخی قصرها و قلعه‌ها با حضور بازیگران مشهور عرب فیلمبرداری شده است.

سریال تاریخی «خیبر» که پیش از این قرار بود برای رمضان 2012 ساخته شود دارنده طرحی نوشته «هاشم السید» است و سناریوی آن را «یسری الجندی» نوشته است.




این سریال توسط شرکت «ایکومدیا» برای رمضان سال 2013 در حال ساخت است و در آن بازیگران مشهوری چون ایمن زیدان، پیر داغر، حلیل مرسی، سامح الصریطی، احمد ماهر و وسام البریحی بازی می‌کنند.

در سریال قطری «خیبر» که قرار است علاوه بر مصر در اردن و مراکش فیلمبرداری داشته باشد، بازیگرانی از اردن، مصر، سوریه، فلسطین، عراق و قطر حاضر هستند.




پیش از این داستان این سریال عبارت بود از: داستان یهودیان مدینه منوره و اقدامات آنها برای تفرقه بین مسلمانان در صدر اسلام که نهایتا منجر به جنگ خیبر می‌شود.




اما هم‌اکنون در داستان آن آمده است: این سریال بر حیات اجتماعی، اقتصادی و دینی یهودیان شبه جزیره و خروج آنها از این منطقه و داستان پیمان‌های آنها با قبایل مجاور خود و جنگ‌های مابین آنها تمرکز دارد و خصوصیات یهودیان و صفات و چگونگی شکل‌گیری دوستی و دشمنی در بین آنها را به تصویر می‌کشد.


منبع: فارس
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین